1 i 2) wjechały na siebie z prędkością 50 km/h każde (off-set, po 40 proc. powierzchni czołowej, fot. 3). Zderzenie o potwornej sile potwierdziło wcześniejszy znakomity wynik Laguny w Euro-NCAP (ocena najwyższa - 5 gwiazdek). Dopiero taka szybkość (100 km/h!) zdołała pofałdować dach i przemieścić przedni słupek auta (fot. 5). Ale bohaterem był Vel Satis, najnowsze "dziecko" Renault. Tu deformacja dachu była minimalna, a przemieszczeniu uległy tylko zawiasy na przednim słupku (fot. 4). W obu autach drzwi można było otworzyć ręką, z obu "pasażerowie" (manekiny z czujnikami) wyszli bez najmniejszych obrażeń, przeciążenia były zaledwie podwyższone! Ciekawe, jaki wynik uzyska Vel Satis w badaniu Euro-NCAP? Zapraszamy do lektury następnego numeru "Auto ŚWIATA" (10 lipca), gdzie przedstawimy wyniki najnowszej edycji crash-testu 16 aut. Będzie kolejny wynik 5-gwiazdkowy, a więc warto!
Czy można dostać 6 gwiazdek od Euro-NCAP?
W ośrodku badawczym Renault pod Paryżem przeprowadzono nietypowy crash-test. Vel Satis i Laguna (fot.