Auto Świat Wiadomości Aktualności Czy rozpoznasz markę po jej sloganie firmowym?

Czy rozpoznasz markę po jej sloganie firmowym?

Jedne natychmiast kojarzą nam się z daną marką, innych nie pamiętamy, bo słyszymy je sporadycznie — slogany firmowe producentów aut towarzyszą nam od lat, ale często nie zwracamy na nie uwagi. Czy zdołasz dopasować wszystkie hasła do poszczególnych producentów?

Audi, Honda, Mercedes, Porsche
Producenci
Audi, Honda, Mercedes, Porsche

Jak twierdzą specjaliści, jeden slogan jest wart więcej niż tysiąc słów. I coś w tym musi być, bo praktycznie każdy producent samochodów ma swoje firmowe hasło, którego zadaniem jest budowanie wizerunku marki. Co ważne, w przeciwieństwie do haseł reklamowych, które tworzone są na potrzeby konkretnej kampanii, slogan pozostaje niezmienny przez wiele lat, a nawet dekad.

A waszym zdaniem, który ze sloganów w najlepszy możliwy sposób pasuje do samochodów oferowanych przez daną markę? Podzielcie się z nami swoją opinią na naszym profilu na Facebooku.

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/15

Vorsprung durch Technik

Poprawna odpowiedź: Audi

"Przewaga dzięki technice" - ten słynny slogan Audi funkcjonuje już od 1971 r. i stał się tak znany, że został nawet wykorzystany w utworze "Zooropa" irlandzkiej grupy U2.

Pytanie 2/15

Zoom-Zoom

Poprawna odpowiedź: Mazda

Według Mazdy "Zoom-zoom" to entuzjazm, dynamizm i sportowy duch. Filozofia ta powstała w 2002 r. przy okazji wprowadzenia modelu Mazda 6 i zakłada sprawianie maksymalnej przyjemności z prowadzenia pojazdu oraz radości z przebywania w jego wnętrzu.

Pytanie 3/15

Créative Technologie

Poprawna odpowiedź: Citroen

Już od lat "Kreatywna technologia" nierozerwalnie kojarzy nam się z Citroenem. I faktycznie, w historii tej francuskiej marki możemy znaleźć wiele przykładów kreatywnego podejścia do projektowania aut. Nawet dzisiaj Citroen potrafi zaskakiwać swoimi pomysłami.

Pytanie 4/15

Freude am Fahren

Poprawna odpowiedź: BMW

Początki sloganu BMW, oznaczającego "Radość z jazdy", sięgają połowy lat 60. XX wieku. Jak tłumaczył Joachim Blickhäuser, szef działu tożsamości korporacyjnej i marki w BMW Group, slogan zapewnia pozytywne emocje.

Pytanie 5/15

Passion for life

Poprawna odpowiedź: Renault

Passion for life (Pasja życia) jest nowym hasłem Renault, które zostało wprowadzone w 2015 r. Ma ono m.in. odzwierciedlać zmiany stylistyczne, jakie zaszły w modelach francuskiego producenta i stanowi obietnicę marki, której pasją jest tworzenie wysokiej jakości samochodów o atrakcyjnym wzornictwie.

Pytanie 6/15

Das Auto

Poprawna odpowiedź: Volkswagen

Ten slogan, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza po prostu "samochód", funkcjonował od 2007 r. Chociaż w tym prostym haśle krył się mocny przekaz, Volkswagen musiał z niego zrezygnować, na co wpływ miała afera Dieselgate.

Pytanie 7/15

Always A Better Way

Poprawna odpowiedź: Toyota

"Zawsze lepsze rozwiązanie" jest nowym hasłem Toyoty, które zostało wprowadzone w części krajów europejskich. Slogan ma odzwierciedlać potencjał japońskiego producenta, który chociaż znany jest z wielu innowacyjnych rozwiązań, ma świadomość tego, że zawsze można wynaleźć coś nowego i lepszego.

Pytanie 8/15

There is no substitute

Poprawna odpowiedź: Porsche

Od wielu dekad Porsche przekonuje nas, że "Nie ma alternatywy" dla jego samochodów. I faktycznie, w tym sloganie jest wiele prawdy. W końcu żaden inny producent aut sportowych nie korzysta z silnika typu boxer, łącząc przy tym luksus z fantastycznymi właściwościami jezdnymi, dzięki czemu auto staje się niemal dosłownym odzwierciedleniem natury doktora Jekylla i pana Hyde'a.

Pytanie 9/15

New Thinking, New Possibilities

Poprawna odpowiedź: Hyundai

Hyundai wprowadził swój slogan ("Nowe myślenie, nowe możliwości") w 2011 r. podczas wystawy samochodowej w Detroit. Hasło odzwierciedla nową koncepcję marki, której celem jest zapewnienie klientom emocjonalnej wartości i wrażeń wykraczających poza oczekiwania poprzez nowe myślenie i nowe możliwości.

Pytanie 10/15

Wir leben Autos

Poprawna odpowiedź: Opel

Za pomocą swojego sloganu Opel podkreśla swoją długą tradycję w świecie motoryzacji. Pierwsze samochody tej marki pojawiły się na początku XX wieku, więc trudno mieć jakiekolwiek wątpliwości odnośnie tego, że Opel "żyje samochodami".

Pytanie 11/15

The Power of Dreams

Poprawna odpowiedź: Honda

Honda z pewnością jest tym producentem, który pokazuje jak wielka jest "Potęga marzeń". Najpierw Soichiro Honda, założyciel firmy, marzył o stworzeniu własnego samochodu. Później firma marzyła o zawojowaniu innych poza Japonią części naszego globu. Wreszcie zapragnęła stworzyć sportowy samochód marzeń. Jak do tej pory, wszystkie te marzenia zostały spełnione.

Pytanie 12/15

Movement that inspires

Poprawna odpowiedź: Kia

Nowy slogan marki ("Ruch, który inspiruje") został zaprezentowany wraz z nowym logo firmy. Mają one symbolizować odważną transformację i obrazować nowe cele koreańskiego producenta, który w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności.

Pytanie 13/15

The best or nothing

Poprawna odpowiedź: Mercedes

Także Mercedes ma swój nowy slogan, który jednoznacznie podkreśla, że producent będzie oferował tylko najlepsze samochody, albo żadnych. To mocne stwierdzenie odnosi się do takich obszarów jak innowacyjność, osiągi, bezpieczeństwo, środowisko i stylistyka.

Pytanie 14/15

Feel the difference

Poprawna odpowiedź: Ford

Obowiązujący od 2006 r. nowy slogan Forda, "Poczuj różnicę", wyraża wartości marki Ford. Za jego pomocą producent stawia na emocje, jakie za pomocą komfortu, bogatego wyposażenia, wysokiej jakości wykończenia i wysokiego poziomu bezpieczeństwa mają gwarantować nowe modele Forda.

Pytanie 15/15

For Life

Poprawna odpowiedź: Volvo

Volvo for Life ma odzwierciedlać dążenie firmy do zapewnienia pasażerom samochodów Volvo maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. To nie tylko przejaw dbałości o zdrowie i komfort pasażerów, lecz także sposób na przywiązanie klientów do marki, dla których Volvo może stać się samochodem na całe życie.

Brakuje jeszcze 15 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Doskonale!
Jesteś prawdziwym znawcą marek samochodowych.
Bardzo dobrze
Masz dużą wiedzę, ale do ideału jeszcze trochę brakuje.
Całkiem nieźle
Znasz nie tylko te najpopularniejsze slogany, ale też wiele, które są rzadziej spotykane.
Plan minimum spełniony
Znasz powszechnie znane slogany. Ale dla ana motoryzacji to absolutne minimum.
Może lepiej skorzystać z pomocy Internetu?
Widać, że producenci aut muszą się postarać, aby dotrzeć ze swoim przekazem do szerszego grona ludzi.
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji