Jak twierdzą specjaliści, jeden slogan jest wart więcej niż tysiąc słów. I coś w tym musi być, bo praktycznie każdy producent samochodów ma swoje firmowe hasło, którego zadaniem jest budowanie wizerunku marki. Co ważne, w przeciwieństwie do haseł reklamowych, które tworzone są na potrzeby konkretnej kampanii, slogan pozostaje niezmienny przez wiele lat, a nawet dekad.
A waszym zdaniem, który ze sloganów w najlepszy możliwy sposób pasuje do samochodów oferowanych przez daną markę? Podzielcie się z nami swoją opinią na naszym profilu na Facebooku.
Rozpocznij quiz
Vorsprung durch Technik
Poprawna odpowiedź: Audi
"Przewaga dzięki technice" - ten słynny slogan Audi funkcjonuje już od 1971 r. i stał się tak znany, że został nawet wykorzystany w utworze "Zooropa" irlandzkiej grupy U2.
Zoom-Zoom
Poprawna odpowiedź: Mazda
Według Mazdy "Zoom-zoom" to entuzjazm, dynamizm i sportowy duch. Filozofia ta powstała w 2002 r. przy okazji wprowadzenia modelu Mazda 6 i zakłada sprawianie maksymalnej przyjemności z prowadzenia pojazdu oraz radości z przebywania w jego wnętrzu.
Créative Technologie
Poprawna odpowiedź: Citroen
Już od lat "Kreatywna technologia" nierozerwalnie kojarzy nam się z Citroenem. I faktycznie, w historii tej francuskiej marki możemy znaleźć wiele przykładów kreatywnego podejścia do projektowania aut. Nawet dzisiaj Citroen potrafi zaskakiwać swoimi pomysłami.
Freude am Fahren
Poprawna odpowiedź: BMW
Początki sloganu BMW, oznaczającego "Radość z jazdy", sięgają połowy lat 60. XX wieku. Jak tłumaczył Joachim Blickhäuser, szef działu tożsamości korporacyjnej i marki w BMW Group, slogan zapewnia pozytywne emocje.
Passion for life
Poprawna odpowiedź: Renault
Passion for life (Pasja życia) jest nowym hasłem Renault, które zostało wprowadzone w 2015 r. Ma ono m.in. odzwierciedlać zmiany stylistyczne, jakie zaszły w modelach francuskiego producenta i stanowi obietnicę marki, której pasją jest tworzenie wysokiej jakości samochodów o atrakcyjnym wzornictwie.
Das Auto
Poprawna odpowiedź: Volkswagen
Ten slogan, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza po prostu "samochód", funkcjonował od 2007 r. Chociaż w tym prostym haśle krył się mocny przekaz, Volkswagen musiał z niego zrezygnować, na co wpływ miała afera Dieselgate.
Always A Better Way
Poprawna odpowiedź: Toyota
"Zawsze lepsze rozwiązanie" jest nowym hasłem Toyoty, które zostało wprowadzone w części krajów europejskich. Slogan ma odzwierciedlać potencjał japońskiego producenta, który chociaż znany jest z wielu innowacyjnych rozwiązań, ma świadomość tego, że zawsze można wynaleźć coś nowego i lepszego.
There is no substitute
Poprawna odpowiedź: Porsche
Od wielu dekad Porsche przekonuje nas, że "Nie ma alternatywy" dla jego samochodów. I faktycznie, w tym sloganie jest wiele prawdy. W końcu żaden inny producent aut sportowych nie korzysta z silnika typu boxer, łącząc przy tym luksus z fantastycznymi właściwościami jezdnymi, dzięki czemu auto staje się niemal dosłownym odzwierciedleniem natury doktora Jekylla i pana Hyde'a.
New Thinking, New Possibilities
Poprawna odpowiedź: Hyundai
Hyundai wprowadził swój slogan ("Nowe myślenie, nowe możliwości") w 2011 r. podczas wystawy samochodowej w Detroit. Hasło odzwierciedla nową koncepcję marki, której celem jest zapewnienie klientom emocjonalnej wartości i wrażeń wykraczających poza oczekiwania poprzez nowe myślenie i nowe możliwości.
Wir leben Autos
Poprawna odpowiedź: Opel
Za pomocą swojego sloganu Opel podkreśla swoją długą tradycję w świecie motoryzacji. Pierwsze samochody tej marki pojawiły się na początku XX wieku, więc trudno mieć jakiekolwiek wątpliwości odnośnie tego, że Opel "żyje samochodami".
The Power of Dreams
Poprawna odpowiedź: Honda
Honda z pewnością jest tym producentem, który pokazuje jak wielka jest "Potęga marzeń". Najpierw Soichiro Honda, założyciel firmy, marzył o stworzeniu własnego samochodu. Później firma marzyła o zawojowaniu innych poza Japonią części naszego globu. Wreszcie zapragnęła stworzyć sportowy samochód marzeń. Jak do tej pory, wszystkie te marzenia zostały spełnione.
Movement that inspires
Poprawna odpowiedź: Kia
Nowy slogan marki ("Ruch, który inspiruje") został zaprezentowany wraz z nowym logo firmy. Mają one symbolizować odważną transformację i obrazować nowe cele koreańskiego producenta, który w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności.
The best or nothing
Poprawna odpowiedź: Mercedes
Także Mercedes ma swój nowy slogan, który jednoznacznie podkreśla, że producent będzie oferował tylko najlepsze samochody, albo żadnych. To mocne stwierdzenie odnosi się do takich obszarów jak innowacyjność, osiągi, bezpieczeństwo, środowisko i stylistyka.
Feel the difference
Poprawna odpowiedź: Ford
Obowiązujący od 2006 r. nowy slogan Forda, "Poczuj różnicę", wyraża wartości marki Ford. Za jego pomocą producent stawia na emocje, jakie za pomocą komfortu, bogatego wyposażenia, wysokiej jakości wykończenia i wysokiego poziomu bezpieczeństwa mają gwarantować nowe modele Forda.
For Life
Poprawna odpowiedź: Volvo
Volvo for Life ma odzwierciedlać dążenie firmy do zapewnienia pasażerom samochodów Volvo maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. To nie tylko przejaw dbałości o zdrowie i komfort pasażerów, lecz także sposób na przywiązanie klientów do marki, dla których Volvo może stać się samochodem na całe życie.