W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Jak duża jest Dacia Bigster? To rodzinny SUV
Dacia Bigster to duży kompaktowy SUV opracowany na platformie CMF-B. Od Dustera jest większa o 23 cm. Mierzy 4,57 m długości, 1,81 m szerokości, 1,71 m wysokości, a rozstaw osi to 2,7 m. W praktyce te parametry przekładają się na niezwykle przestronną kabinę. Pod względem miejsca na nogi z tyłu Bigster to jeden z liderów segmentu. Za to bagażnik połknie chyba wszystko – ma aż 667 litrów do wysokości tylnej półki, a tylną kanapę można dzielić w układzie 40/20/40, dzięki czemu pomiędzy pasażerami da się przewieźć przedmioty o długości do 2,7 m. Dacia Bigster jest też nowoczesna i bogato wyposażona. Przykłady? W wyższych wersjach dostępny jest m.in. panoramiczny otwierany dach, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, elektryczna klapa bagażnika, wysoka konsola środkowa z podłokietnikiem czy dwukolorowe nadwozie. Co ważne, adaptacyjny tempomat oraz 10,1-calowy ekran multimediów w Bigsterze są standardem.
Jakie silniki ma Dacia Bigster? Hybryda może okazać się strzałem w dziesiątkę
Mocną stroną Dacii Bigster jest także szeroka paleta napędów. Pierwsza wersja to mild hybrid-G 140, która może być zasilana benzyną lub LPG. Auto to ma 3-cylindrowy silnik 1.2 TCe wspierany 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Zasięg na dwóch paliwach dobija do... 1450 km. Są też klasyczne benzynowe silniki 1.2 TCe wspomagane układem mild hybrid 48 V. Jest to wersja mild hybrid 140 oraz mild hybrid 130 z napędem 4x4. Gwoździem programu może się okazać jednak 155-konny układ hybrydowy oparty na 4-cylindrowym, wolnossącym silniku 1.8 generującym 107 KM. Niewysilonego benzyniaka wspierają dwa motory elektryczne, zelektryfikowana automatyczna skrzynia biegów oraz chłodzony akumulator litowo-jonowy (1,4 kWh), na który Dacia udziela 8-letniej gwarancji do przebiegu 160 tys. km. W mieście hybrydowa Dacia Bigster przez 80 proc. czasu jeździ na samym prądzie. Stąd znakomite średnie zużycie paliwa, które wg WLTP nie przekracza pięciu litrów na 100 km. Bigster hybrid 155 jest też dynamiczny. Od 0 do 100 km na godz. przyspiesza w 9,7 s.
Ile kosztuje Dacia Bigster? Tu się robi ciekawie
Maj może być najlepszym momentem na przekonanie się, co nowy SUV Dacii potrafi. Do końca tego miesiąca w salonach marki będą trwać Bigster Days. Samochód będzie można dokładnie obejrzeć, porozmawiać z ekspertami i oczywiście umówić się na jazdę próbną. Co więcej, przygotowano teraz bardzo atrakcyjną ofertę. Auto dostępne jest już od 1199 zł miesięcznie brutto (RRSO 12,63 proc.), a rata obejmuje koszt przeglądów i dodatkowe dwa lata ochrony pogwarancyjnej. Warunki finansowania można oczywiście dopasować do swoich potrzeb. Nowoczesne formy finansowania są bardzo elastyczne.