• wysoka funkcjonalność w rozsądnej cenie przekonuje do filozofii Dacii coraz więcej klientów
  • nowe Sandero znakomicie sprzedaje się nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach Unii Europejskiej
  • oszczędny napęd i wysoka efektywność produkcji dają dostęp do nowego samochodu tym, którzy dotąd mogli myśleć jedynie o zakupie auta używanego, często o niepewnej przeszłości
Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

Nieczęsto się zdarza, żeby projekt, mający zoptymalizować koszty projektowania i produkcji samochodu, przyniósł tak ogromny sukces, jak w przypadku Dacii. Dość powiedzieć, że flagowy model marki — Duster — osiągnął sprzedaż, której marketingowcy firmy nie zdołali przewidzieć. Idealnie trafił w lukę rynkową. Podobna sztuka udała się i nadal udaje Dacii Sandero .

Nowa Dacia Sandero — od 690 zł miesięcznie

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

Ten model pokazuje, że popularne i rozsądnie wycenione auto nie musi być szarakiem. Na nowo zaprojektowany przód z charakterystycznymi dla Dacii światłami do jazdy dziennej w kształcie liter "Y", muskularna sylwetka, wysoko poprowadzona linia dachu dla uzyskania maksymalnej przestronności kabiny zapowiadają i obiecują naprawdę wiele.

I w zakresie tych obietnic nowa Sandero Stepway absolutnie nie zawodzi. Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsc w kabinie, okazuje się jednym z najprzestronniejszych samochodów tej wielkości. Dużo miejsca jest zarówno z przodu, jak i z tyłu — na tylnej kanapie pasażerowie mogą się cieszyć z dużej ilości miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 328 litrów.

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

O komfort w kabinie może dbać automatyczna klimatyzacja — dodatek, kojarzony jeszcze niedawno raczej z luksusowymi, niż z budżetowymi samochodami. Eleganckie i ergonomiczne pokrętła, z których centralne wyświetla ustawioną temperaturę wnętrza samochodu to najlepszy sposób sterowania układem wentylacji i klimatyzacji, jaki wymyślono. Odciąga on kierowcę bowiem od drogi w minimalnym stopniu.

Wygodę prowadzenia samochodu zapewniają obszerne fotele przednie, a regulowana w dwóch kierunkach kolumna kierownicy pozwala zająć wygodną i ergonomiczną pozycję kierowcom o różnym wzroście. To bardzo ważna funkcjonalność, bez której pełne wykorzystanie potencjału kabiny dla wygody kierującego byłoby trudne, a auto pasowałoby idealnie tylko kierowcom o określonej posturze i proporcjach budowy.

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

Lubisz być dobrze zorganizowana lub zorganizowany? To super, Dacia pomyślała też o tym, zabudowując w kabinie liczne schowki. Telefon komórkowy, klucze, okulary, portfel, karty płatnicze, napoje? To wszytko znajdzie swoje miejsce w Dacii Sandero.

Nawigowania po schowkach nauczysz się szybko, a żeby nawigacja po nowo odkrywanych miejscach na mapie była równie prosta, możesz skorzystać z fabrycznego systemu multimedialnego Media Nav. Daje on do dyspozycji duży ośmiocalowy (około 20 cm) ekran dotykowy z funkcją replikacji smartfona. Sandero ma nawet sześć głośników (z czego dwa są wysokotonowe, co pozytywnie wpływa na czytelność dźwięku i komunikatywność głosu) a telefon podłączysz przewodowo przez gniazdo USB.

Dacia Sandero Foto: Dacia
Dacia Sandero

O półkę niżej pozycjonuje się system Media Display (kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay), który ma cztery głośniki i również oferuje replikację smartfona, a opcja budżetowa to wygodny, wbudowany w kokpit statyw na twoje urządzenie oraz aplikacja Dacia Media Control. Umożliwia ona między innymi dostęp do interfejsu radia na ekranie telefonu, a dźwięk emitowany jest przez dwa głośniki.

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

Nowa Dacia Sandero to także szeroki wybór oszczędnych jednostek napędowych. Gamę otwiera wolnossący silnik SCe 65 KM bez turbodoładowania. Znacznie mocniejsza jest wersja turbo o mocy 90 KM, oznaczona jako TCE 90 (również w odmianie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT). Największym przebojem jest jednak wersje ECO-G 100 KM z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Ta odmiana pozwala nie tylko zaoszczędzić konkretną sumę przy każdym tankowaniu, ale dzięki kombinacji sporego baku benzyny (50 l) i dużego zbiornika na gaz (40 l) zapewnia niespotykany zasięg.

Nowa Dacia Sandero Stepway — od 810 zł miesięcznie

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

Ten samochód to propozycja dla kogoś, kto nie tylko lubi jeszcze bardziej potężną sylwetkę niż w standardowym Sandero, lecz także pewniej czuje się z wyższym prześwitem i ochroną, jaką dają solidne plastikowe nadkola. Nie tylko chronią one karoserię przed np. żwirem podbijanym przez koła na szutrowej drodze, lecz także stanowią dobre zabezpieczenie przed drzwiami innych samochodów czy małymi szkodami parkingowymi.

Odnowiony design z bardzo wyrazistym przodem pozwala wyróżnić się z tłumu innych samochodów, a jednocześnie w klasie cenowej, w jakiej gra Sandero Stepway, tak indywidualny i mocny styl jest praktycznie nieosiągalny u konkurencji. Konkurencji, której — biorąc pod uwagę cenę — prawie nie ma. Bo czy widzieliście gdzieś indziej tak pomysłowe, modułowe relingi dachowe? W każdej chwili można z nich zrobić wzmocnienia poprzeczne i uzyskać stelaż dla roweru czy bagażnika dachowego. Takie rzeczy — tylko w Dacii. Oczywiście, składana jest również tylna kanapa.

Dacia Sandero (II, 2022) Foto: Dacia
Dacia Sandero (II, 2022)

A może chciał lub chciałabyś mieć w aucie światła mijania LED, ale u konkurencji jest za drogo? Sandero Stepway ma je w standardzie. Czujniki zadbają o to, aby światła dzienne lub mijania automatycznie się zapalały, zależnie od pory dnia i okoliczności, na przykład wjazdu w tunel. Automatyczny hamulec postojowy? Dostęp z kluczykiem zbliżeniowym?

Czytaj więcej o DACIA SANDERO

Proszę bardzo. To wszystko jest możliwe. Dodatkowo gamę silnikową wieńczy najmocniejszy motor benzynowy o mocy 110 KM, pozwalający rozpędzić Sandero Stepway od zera do stu kilometrów na godzinę w dziesięć sekund. Bo zakup samochodu w rozsądnej cenie nie musi oznaczać ograniczeń. Przeciwnie, może Ci przynieść mnóstwo wolności, a przy tym uwolnić od ryzyka zakupu alternatywnego auta używanego innej marki.