Herbert Kohler, wiceprezydent E-Drive & Future Mobility w dziale badawczo-rozwojowym oraz pełnomocnik ds. środowiska spółki Daimler AG powiedział: „Silniki elektryczne, podobnie jak akumulatory litowo-jonowe, należą do kluczowych komponentów naszych pojazdów elektrycznych. Niezwykle ważne jest, aby kompetencje w tej dziedzinie były skoncentrowane w Niemczech. Firma Bosch jest naszym wieloletnim partnerem, z którym będziemy uzupełniać się w ramach nowo utworzonej spółki joint venture i osiągać znakomite rezultaty”.

Nowa spółka będzie nazywać się EM-motive GmbH. Jej siedziba oraz zakład produkcyjny zostaną zlokalizowane w niemieckim Hildesheim. Natomiast placówka badawczo-rozwojowa ma znajdować się w okolicach Stuttgartu, czyli niedaleko siedzib Daimlera i Boscha.

Obie firmy ustanawiając wspólny projekt mają na celu przyspieszenie rozwoju silników trakcyjnych dla samochodów elektrycznych. Według obecnych planów, do 2020 roku ma powstać ponad milion silników. Dzięki ich modułowości możliwe będzie stosowanie ich zarówno w autach z akumulatorem, ogniwami paliwowymi czy z silnikiem o wydłużonym zasięgu (Range Extender).

Już od 2012 roku wszystkie modele o napędzie elektrycznym marek Mercedes-Benz i Smart będą wyposażone w silniki trakcyjne, w tym nowy Smart Fortwo Electric Driver, który trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Dystrybucją produktów dla innych producentów z branży zajmie się Bosch.

Wolf-Henning Scheider, członek zarządu w spółce Robert Bosch GmbH, odpowiedzialny za działy branżowe Chassis Systems Control, Electrical Drives oraz Starter Motors and Generators, podkreśla: „Poprzez tę kooperację inwestujemy w zabezpieczenie przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz w idealny sposób rozszerzamy nasze portfolio silników elektrycznych dla wszystkich klientów”.