Jego wartość dla klienta podnoszą liczne, standardowe elementy bezpieczeństwa, m.in.boczne poduszki kurtynowe, system kontroli trakcji z wykorzystaniem hamulców BTC, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP o trzech trybach pracy, wspomaganie hamowania awaryjnego, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu ERM oraz przeciwblokowania kół ABS z układem detekcji pogorszonej nawierzchni.Wyróżnikiem tego modelu wśród konkurencji jest wyposażenie obejmujące wyjmowaną latarkę akumulatorową, schowek na odtwarzacz MP3 lub telefon komórkowy w podłokietniku przednich foteli oraz odchylany panel głośników na klapie tylnej. Zasadę przewagi użyteczności nad formą zastosowano także we wnętrzu Patriota, które łączy funkcjonalność i komfort z zaskakującą ilością miejsca oraz możliwością konfigurowania wnętrza na wiele sposobów, by przewozić przyjaciół i ich sprzęt. Dodatkową zaletą jest wysoka pozycja kierowcy potęgująca poczucie panowania nad drogą. Wszystkie odmiany Patriota otrzymały dwutonowy wystrój wnętrza. Siedzenia tylne są dzielonew proporcji 60/40 i składane, tworząc niemal płaską podłogę ładunkową, mają również regulację kąta pochylenia oparcia, aby zwiększyć wygodę podróżowania. Również i oparcie przedniego fotela pasażera składa się płasko na kształt podręcznego stolika i umożliwia przewóz długich przedmiotów jak np. narty lub deska snowboardowa. W części tylnej kabiny przestrzeń nogi pasażerów wynosi 999,7 mm, a pojemność ładunkowa - 1357 litrów (mierząc do sufitu) po złożeniu tylnych siedzeń.Duży i przejrzysty zestaw wskaźników zawiera cztery "zegary" otoczone w modelu Limitedmetalizowanymi pierścieniami. Wskaźniki mają czarne tarcze z białymi napisami i pomarańczowymi wskazówkami, a podświetlone są diodami LED. Na desce rozdzielczej umieszczono dużą skrytkę z opuszczanymi do dołu drzwiczkami, a powyżej - dodatkową otwartą półkę na drobiazgi. W metalizowanej (Silver Alloy) konsoli środkowej znajdują się zamykane wyloty nadmuchu powietrza, radioodtwarzacz ponad małym schowkiem,pokrętła klimatyzacji, wyłączniki podgrzewania foteli (opcja wyposażenia) oraz selektor skrzyni przekładniowej - wszystkie w zasięgu ręki kierowcy i pasażera. Jeep Patriot Sport i Limited wyposażone są seryjnie w siedzenia z pokryciem tekstylnym i kontrastującymi wstawkami oraz wyraźnie profilowane, by nadać im wygląd bardziej sportowy. Fotele mają ręczną regulację ustawień i ażurowe zagłówki. W obu wersjach jako standard oferowane jest pokrycie z plamoodpornej tkaniny YES Essentials. Tapicerka skórzana dostępna jest tylko w modelu Limited. Nowoczesny 16-zaworowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litrów wyposażony jest w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT. Przy mocy 103 kW (140 KM DIN) i momencie obrotowym 310 Nm poważnie liczy się wśród konkurencji. Z jednostką tą skojarzona jest sześciostopniowa przekładnia manualna. W cyklu miejskim i pozamiejskim zużycie paliwa wynosi odpowiednio 8,8 i 5,5 l/100 km, a średnie - 6,7 l/100 km.Standardowy system Freedom Drive I jest układem stałego, aktywnego napędu na cztery koła, zwiększającym poczucie bezpieczeństwa na drodze bez względu na porę roku. Doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, na śniegu i w deszczu. Układ może pracować w trybie zblokowania obu osi (blokada sprzęgła ECC "Lock") - umożliwiającym sprawne poruszanie się w głębszym piasku, śniegu i na innych tego typu podłożach w warunkach obniżonej trakcji. Sercem systemu napędu 4x4 jest elektronicznie sterowany zespół sprzęgłowy ECC, połączony z tylnym mechanizmem różnicowym. System ECC jest łatwiejszy w zestrojeniu, bardziej precyzyjny i lżejszy niż sprzęgła wiskotyczne lub wirnikowe. Przenoszenie mocy na koła tylne via ECC odbywa się dwustopniowo, a odpowiedni moment obrotowy przekazywany jest na oś tylną w oparciu o zliczaną przez moduł kontrolnyprędkość, promień skrętu i stopień poślizgu kół pojazdu. Aby zapewnić należyty podział momentu obrotowego na osie i najlepszą charakterystykę trakcji ECC sprzężony jestz systemami ESP, ABS i kontroli trakcjiBTC.W przeciwieństwie do innych systemów napędu na cztery koła przenoszących moc przy pomocy pomp i płynów wiskotycznych - do działania Freedom Drive I nie jest konieczne wystąpienie poślizgu kół jezdnych. Przy użyciu zaawansowanej elektroniki układ ten potrafi przewidywać potrzebę zwiększonej trakcji i automatycznie dozować moc przekazywaną na kola tylne. Sprzyja to oszczędności zużywanego paliwa z uwagi na aktywacje systemy jedynie w razie potrzeby - a więc obniżanie oporów tarcia oraz sił bezwładności. Włączanie trybu zblokowania osi odbywa się pociągnięciem chromowanego uchwytu w kształcie litery "T" obok selektora skrzyni biegów. W trybie "Lock" ECC przekazuje maksymalnie do 50 procent momentu napędowego na oś tylną. Pojazd reaguje bardziej agresywnie na wciśnięcie pedału przyspieszenia i zyskuje znacznie lepszą trakcję m.in. podczas manewrów poza nawierzchniami utwardzonymi niż w trybie "zwykłym". Przy prędkości poniżej 16 km/h podział momentu na oś przednią i tylną wynosi 50/50. Kalibracja ECC ma charakterystykę agresywną poniżej 40 km/h, a po przekroczeniu tej prędkości wielkość momentu przekazywanego na oś tylną równa jest pracy w trybie normalnym. Na naszym rynkuy auto będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia Sport oraz Limited. W pierwszej standardowo otrzymamy: system napędu 4x4 Freedom Drive I, poduszki powietrzne kurtynowe, ESP, system kontroli trakcji, system zapobiegający wywróceniu ERM, ABS, immobilizer silnika Sentry Key, klimatyzacja, pokrycia siedzeń z tkaniny YES Essentials, ręczną regulację wysokości fotela kierowcy, dzielone i rozkładane w proporcji 60/40 siedzenia tylne z regulacją pochylenia oparcia, winylowy panel podłogi bagażnika UltraFloor, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3, termometr zewnętrzny, ogrzewanie tylnej szyby, funkcję biegu przerywanego wycieraczek, gniazdko prądowe 12V, wyjmowaną popielniczkę i zapalniczkę, elektrycznie sterowane okna boczne z funkcją szybkiego opuszczania/podnoszenia 'one-touch', elektrycznie ustawiane, podgrzewane i składane lusterka boczne, zdalne sterowanie zamka centralnego, funkcje samoczynnej blokady zamka centralnego wraz ze wzrostem prędkości, regulacje położenia kolumny kierownicy w pionie, lampki do czytania z przodu, wyjmowaną lampkę/latarkę w suficie bagażnika, elastyczną zasłonę zawartości bagażnika, centrum informacyjne pojazdu EVIC oraz przesuwny o 76 mm podłokietnik przednich foteli ze schowkiem na telefon komórkowy lub odtwarzacz MP3. Natomiast wersja Limited w porównaniu z bazową Sport dodatkowo otrzyma: obszyta skórą kierownica z przyciskami sterowania audio, tempomat, pełnowymiarowe koło zapasowe oraz poprzeczne belki relingów dachowych. Jeep Patriot Limited posiada w standardzie zderzaki, kratę chłodnicy i boczne listwy ochronne lakierowane na kolor karoserii oraz aluminiowe obręcze 17-calowe.Ceny najnowszej propozycji Jeepa zaczynają się od 103 700 zł.źródło: Jeep
Desant "dżipa" trwa
Jeep Patriot to nowoczesna interpretacja tradycyjnej stylistyki Jeep'a - która łączy typową dla SUVa bryłę nadwozia, z funkcjonalnym wnętrzem oraz osiągami, właściwościami jezdnymi auta kompaktowego. Wyposażony go w w stały, aktywny napęd 4x4 Freedom Drive I z możliwością zblokowania obu osi.