Jeszcze w 1997 roku najczęściej kupowanym autem w Europie był Fiat Punto. Jednak w latach następnych dla Fiata nadeszły znacznie gorsze czasy. Paleta modeli stawała się coraz mniej atrakcyjna, a hitowego następcy Punto jak dotychczas nie doczekaliśmy się.

Według Sergio Marchionne, szefa koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Fiat już nigdy nie będzie w Europie masowa marką. Plany nie przewidują już tak szerokiej jak dotychczas gamy modeli. Producent zamierza skoncentrować się na małych modelach rodziny 500, których produkcja będzie opłacalna.

Aktualnie największym w gamie Fiata modelem jest Freemont, który jest klonem Dodge Journey. Jeżeli wierzy w deklaracje Marchionne, to ten model pozostanie już bez następcy.

Przyszłość Fiata to małe modele. Obok Pandy będzie to rodzina 500, która już dzisiaj jest ma bogatą ofertę. Są to modele: 500, 500C, MPV 500L i corssover 5000X. W 2016 roku dojdzie pięciodrzwiowy hatchback 500 Plus, który ma wypełnić lukę po leciwym i wciąż produkowanym Punto.

Nadal rozważana jest produkcja następcy Fiata Bravo, który powinien pojawić się w połowie 2016 r. i będzie produkowany przez turecki Tofas, gdzie aktualnie powstaje także sedan Linea.

Marchionne potwierdził, że ponownie do produkcji trafi Fiat 124 Spider, którego współczesna wersja zbudowana zostanie na bazie Mazdy MX-5.

Koncern FCA wciąż poszukuje nowych możliwości. W planach jest globalizacja Jeepa i renesans Alfy Romeo. Wszystkie marki koncernu mają ściśle określone zadania, by nie konkurowały ze sobą na poszczególnych rynkach.