Na remontowanym odcinku S86 obowiązuje teraz ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania przez ciężarówki i autobusy. Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy: lewy o szerokości 2,75 metra i prawy o szerokości 3 metrów.

Już od 26 września (poniedziałek) na jezdni w kierunku Katowic jest usuwana zużyta nawierzchnia jezdni. Jeśli warunki atmosferyczne będą dobre, ta czynność będzie odbywać się w porze dziennej i nocnej. Jednocześnie w miejsce sfrezowanej nawierzchni od razu będzie kładziona nowa mieszanka kruszywa i asfaltu.

Tak samo wyglądać będzie remont nitki w stronę Sosnowca. Tam jednak remont rozpocznie się 30 września, a wcześniej, 28 września zostanie zmieniona organizacja ruchu na tym odcinku.

Koniec remontu S86 w połowie listopada

Remont lewych i środkowych pasów według GDDKiA potrwa do połowy października. Po zakończeniu tego etapu ruch zostanie przeniesiony na nowe pasy jezdni, natomiast drogowcy wezmą się za remont pasa prawego i awaryjnego. Ta część robót powinna potrwać do 15 listopada.

GDDKiA zastrzega, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, harmonogram wykonania prac może ulec zmianie. To także może wpłynąć na terminy zakończenia robót.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Wymagany remont S86 ze względu na bezpieczeństwo

Odcinek S86 pomiędzy Katowicami a Sosnowcem jest remontowany ze względu na wiek i niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Nawierzchnia ma tam 13 i 14 lat, a średni dobowy ruch wynosi tam 112 tys. 736 aut, co jest wynikiem największym w województwie śląskim. Wymagana jest więc poprawa stanu drogi, by droga była w pełni bezpieczna dla użytkowników.

Od momentu zamknięcia dwóch pasów na trasie tworzą się duże korki. GDDKiA zorganizowała specjalne tablice informujące o rekomendowanych objazdach. Zlokalizowane są na węzłach drogi ekspresowej S1 w Podwarpiu oraz Dąbrowa Górnicza Sulno i DK86 Murckowska w Katowicach.