Obecnie najszybsza trasa ze Szczecina do Warszawy wymaga nadłożenia blisko 50 km w stosunku do najkrótszej drogi DK10 i liczy blisko 570 km. Mimo że w głównej mierze trasa prowadzi autostradą A2 przez Poznań, to i tak jej pokonania zajmuje blisko 6 godzin i jest płatne – przejazd w jedną stronę kosztuje 68 złotych. Nowo wytyczona droga ekspresowa skróci nie tylko dystans, ale i czas przejazdu. Trasa połączy Szczecin z Warszawą, a ponadto z Piłą, Bydgoszczą, Toruniem i Płockiem.

Droga S10 Foto: GDDKiA
Droga S10

Sprawdź także: nowe drogi w 2020 roku - gdzie powstaną?

GDDKiA informuje, że spory odcinek S10 stanie się również częścią nowego północnego korytarza drogowego, od granicy z Niemcami do granicy z Litwą. S10 w Bydgoszczy połączy się z S5 do Nowych Marz i dalej do Ostródy, gdzie przetnie S7, następnie S51 do Olsztyna oraz dalej na wschód S16 do Ełku i skrzyżowania z S61, czyli trasą Via Baltica.

Aktualnie z 500-kilometrowej trasy oddano zaledwie 45 km drogi, jednak jeszcze w tym roku kierowcy dostaną do użytku dwa kolejne fragmenty drogi S10: 6,5-kilometrowy odcinek, będący przedłużeniem obwodnicy Stargardu w kierunku Szczecina, oraz 18-kilometrową obwodnicę Wałcza. Natomiast większość trasy pomiędzy Szczecinem i Toruniem jest na etapie opracowywania dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy.

Sprawdź także: ponad 100 nowych fotoradarów w Polsce - znamy pierwsze lokalizacje

Przyszła Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej

GDDKiA nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, który wariant drogi S10 wybierze na odcinku od Torunia do nieistniejącej jeszcze Obwodnicy Aglomeracyjnej Warszawskiej. Dyrekcja bada również możliwości cztery możliwe lokalizacje przyszłej wielkiej obwodnicy stolicy, ułatwiającej również skomunikowanie z Centralnym Portem Komunikacyjnym w okolicy Baranowa przy autostradzie A2.

Droga S10 Foto: GDDKiA
Droga S10