• GDDKiA otworzyła oferty na realizację dwóch odcinków drogi S17: Zamość Wschód — Zamość Południe i Zamość Południe — Tomaszów Lubelski
  • Do obu przetargów, na realizację których przygotowano budżet blisko 1,3 mld zł, zgłosiło się po dziewięć firm
  • Już wkrótce poznamy również chętnych na realizację trzeciego z planowanych odcinków drogi ekspresowej S17 pomiędzy Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem

W grudniu 2021 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetargi na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S17: Zamość Wschód — Zamość Południe, Zamość Południe — Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski — Hrebenne. Łącznie do wybudowania jest 48,5 km, przy czym ze względu na wyjątkową sytuację geopolityczną termin składania ofert został wydłużony. Teraz poznaliśmy chętnych na wybudowanie dwóch pierwszych odcinków S17.

Droga S17: odcinek Zamość Wschód — Zamość Południe

Jak poinformowała GDDKiA, najpierw poznaliśmy chętnych na budowę 12,5-kilometrowego odcinka S17 pomiędzy węzłami Zamość Wschód i Zamość Południe. W ramach inwestycji, na realizację której przeznaczono budżet w wysokości 450 mln zł, powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasami awaryjnymi. Oprócz tego powstaną obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Nowo budowany odcinek rozpocznie się węzłem Zamość Wschód zlokalizowanym na przecięciu z drogą krajową nr 74 w pobliżu miejscowości Jarosławiec, będzie przebiegał na wschód od obecnej DK 17 i zakończy węzłem Zamość Południe w pobliżu Wólki Łabuńskiej.

Planowany odcinek S17 Zamość Wschód — Zamość Południe Foto: GDDKiA
Planowany odcinek S17 Zamość Wschód — Zamość Południe

Do przetargu na projekt i budowę odcinka S17 Zamość Wschód — Zamość Południe zgłosiło się dziewięciu chętnych:

  • Budimex — ok. 440,6 mln zł;
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) — 464,8 mln zł;
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) — ok. 480,7 mln zł;
  • Stecol Corporation — ok. 513,6 mln zł;
  • Mota-Engil Central Europe — ok. 524,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) — ok. 539 mln zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor — ok. 547 mln zł;
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) — ok. 570,8 mln zł;
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi — ok. 591,6 mln zł.

Od momentu podpisania umowy zwycięzca będzie miał 36 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. W ten okres nie wliczają się przerwy zimowe od 16 grudnia do 15 marca na etapie robót budowlanych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Droga S17: odcinek Zamość Południe — Tomaszów Lubelski

Kolejnym odcinkiem drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim, dla którego poznaliśmy oferty na projekt i budowę, jest fragment od węzła Zamość Południe do Tomaszowa Lubelskiego. Projektowana trasa będzie miała 18,5 km długości i będzie prowadziła po wschodniej stronie drogi krajowej nr 17.

Planowany odcinek S17 Zamość Południe — Tomaszów Lubelski Foto: GDDKiA
Planowany odcinek S17 Zamość Południe — Tomaszów Lubelski

Jak podała GDDKiA również i w tym przypadku zgłosiło się dziewięciu chętnych:

  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret — ok. 822,5 mln zł;
  • Budimex — ok. 830,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) — 830,6 mln zł;
  • Stecol Corporation — ok. 868,5 mln zł;
  • Mota-Engil Central Europe — ok. 940,7 mln zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor — ok. 955,9 mln zł;
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) — ok. 969,8 mln zł;
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) — ok. 982,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) — ok. 999,1 mln zł.

GDDKiA poinformowała, że budżet na realizację tej inwestycji wynosi 838,69 mln zł. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice. Za ww. węzłem trasa poprowadzi korytarzem obecnej DK17 i zakończy się w pobliżu Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że w poniedziałek 25 kwietnia otworzy oferty w przetargu na realizację odcinka drogi S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem. Ten fragment będzie miał długość 17,5 km.