Auto Świat Wiadomości Aktualności Powstaną kolejne odcinki drogi S17. Tym razem pomiędzy Zamościem i Tomaszowem Lubelskim

Powstaną kolejne odcinki drogi S17. Tym razem pomiędzy Zamościem i Tomaszowem Lubelskim

Po dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17, tj. Zamość Wschód — Zamość Południe oraz Zamość Południe — Tomaszów Lubelski. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przypomina, że łączna długość obu planowanych odcinków wynosi 31 km.

Budowa drogi
GDDKiA
Budowa drogi
  • GDDKiA otworzyła oferty na realizację dwóch odcinków drogi S17: Zamość Wschód — Zamość Południe i Zamość Południe — Tomaszów Lubelski
  • Do obu przetargów, na realizację których przygotowano budżet blisko 1,3 mld zł, zgłosiło się po dziewięć firm
  • Już wkrótce poznamy również chętnych na realizację trzeciego z planowanych odcinków drogi ekspresowej S17 pomiędzy Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem

W grudniu 2021 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetargi na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S17: Zamość Wschód — Zamość Południe, Zamość Południe — Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski — Hrebenne. Łącznie do wybudowania jest 48,5 km, przy czym ze względu na wyjątkową sytuację geopolityczną termin składania ofert został wydłużony. Teraz poznaliśmy chętnych na wybudowanie dwóch pierwszych odcinków S17.

Droga S17: odcinek Zamość Wschód — Zamość Południe

Jak poinformowała GDDKiA, najpierw poznaliśmy chętnych na budowę 12,5-kilometrowego odcinka S17 pomiędzy węzłami Zamość Wschód i Zamość Południe. W ramach inwestycji, na realizację której przeznaczono budżet w wysokości 450 mln zł, powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasami awaryjnymi. Oprócz tego powstaną obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Nowo budowany odcinek rozpocznie się węzłem Zamość Wschód zlokalizowanym na przecięciu z drogą krajową nr 74 w pobliżu miejscowości Jarosławiec, będzie przebiegał na wschód od obecnej DK 17 i zakończy węzłem Zamość Południe w pobliżu Wólki Łabuńskiej.

Planowany odcinek S17 Zamość Wschód — Zamość Południe
Planowany odcinek S17 Zamość Wschód — Zamość PołudnieGDDKiA

Do przetargu na projekt i budowę odcinka S17 Zamość Wschód — Zamość Południe zgłosiło się dziewięciu chętnych:

  • Budimex — ok. 440,6 mln zł;
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) — 464,8 mln zł;
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) — ok. 480,7 mln zł;
  • Stecol Corporation — ok. 513,6 mln zł;
  • Mota-Engil Central Europe — ok. 524,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) — ok. 539 mln zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor — ok. 547 mln zł;
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) — ok. 570,8 mln zł;
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi — ok. 591,6 mln zł.

Od momentu podpisania umowy zwycięzca będzie miał 36 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. W ten okres nie wliczają się przerwy zimowe od 16 grudnia do 15 marca na etapie robót budowlanych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Droga S17: odcinek Zamość Południe — Tomaszów Lubelski

Kolejnym odcinkiem drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim, dla którego poznaliśmy oferty na projekt i budowę, jest fragment od węzła Zamość Południe do Tomaszowa Lubelskiego. Projektowana trasa będzie miała 18,5 km długości i będzie prowadziła po wschodniej stronie drogi krajowej nr 17.

Planowany odcinek S17 Zamość Południe — Tomaszów Lubelski
Planowany odcinek S17 Zamość Południe — Tomaszów LubelskiGDDKiA

Jak podała GDDKiA również i w tym przypadku zgłosiło się dziewięciu chętnych:

  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret — ok. 822,5 mln zł;
  • Budimex — ok. 830,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) — 830,6 mln zł;
  • Stecol Corporation — ok. 868,5 mln zł;
  • Mota-Engil Central Europe — ok. 940,7 mln zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor — ok. 955,9 mln zł;
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) — ok. 969,8 mln zł;
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) — ok. 982,1 mln zł;
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) — ok. 999,1 mln zł.

GDDKiA poinformowała, że budżet na realizację tej inwestycji wynosi 838,69 mln zł. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice. Za ww. węzłem trasa poprowadzi korytarzem obecnej DK17 i zakończy się w pobliżu Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że w poniedziałek 25 kwietnia otworzy oferty w przetargu na realizację odcinka drogi S17 między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem. Ten fragment będzie miał długość 17,5 km.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków