Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła wykonawców, którzy mają wybudować trzy odcinki drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim. Według planów mają powstać fragmenty Zamość Wschód — Zamość Południe o długości ok. 12,5 km, Zamość Południe — Tomaszów Lubelski wynoszący ok. 18,5 km oraz ok. 17,5-kilometrowy fragment Tomaszów Lubelski — Hrebenne.

Planowana droga ekspresowa S17 na odcinku Zamość - Hrebenne Foto: GDDKiA
Planowana droga ekspresowa S17 na odcinku Zamość - Hrebenne

Pierwszy z wymienionych odcinków rozpocznie się za węzłem Zamość Wschód — ten zostanie wybudowany na przecięciu z DK74 w pobliżu miejscowości Jarosławiec. Trasa ominie od wschodu obecną drogę DK17 i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej.

Fragment z Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego będzie prowadził wzdłuż DK17, po jej wschodniej stronie. Wykonawca wybuduje m.in. węzeł Tarnawatka oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Krynice. Ten odcinek zakończy się w pobliżu Dąbrowy Tomaszowskiej i połączy z już użytkowaną obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Trzeci odcinek zacznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe i częściowo przebiegając w korytarzu obecnej DK17 i finalnie będzie łączył się z istniejącą obwodnicą Hrebennego.

W ramach całej inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasami awaryjnymi. Ponadto zostaną wybudowane obiekty inżynierskie oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego.

Zwycięzcy przetargów wycenili koszty budowy na ok. 1,86 mld zł, czyli nieco mniej niż wynosił budżet na realizację tych trzech odcinków (ok. 1,95 mld zł). Jak informuje GDDKiA, pozostałe firmy biorące udział w przetargu mają 10 dni na złożenie odwołań. W przypadku ich braku cała dokumentacja trafi do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i w optymistycznym wariancie kontrakty z wykonawcami zostaną podpisane w IV kwartale 2022 r.