• Póki co S5 została w pełni ukończona w województwie wielkopolskim, dalej trwają prace budowlane w województwie kujawsko-pomorskim
  • W przypadku województwa dolnośląskiego kolejne odcinki S5 znajdują się dopiero na etapie prac studyjnych i wyboru wariantu przebiegu przyszłej trasy
  • W połowie października oddano do ruchu 19,3 km drogi na odcinku S5 Szubin Północ – Żnin Północ
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Łatwiej będzie dotrzeć z Wrocławia, Poznania i Bydgoszczy prosto na Mazury i odwrotnie. Docelowo wystarczy wybrać jedną z najdłuższych dróg szybkiego ruchu, czyli ekspresową S5. Niestety, by pokonać całą trasę, trzeba będzie jeszcze poczekać co najmniej kilka lat. Nie licząc już rozpoczętych prac budowlanych niektóre fragmenty przyszłej trasy znajdują się jeszcze na etapie tzw. studium korytarzowego. Innymi słowy, GDDKiA dopiero rozważa docelowy przebieg trasy S5 (Sobótka – Bolków oraz Nowe Marzy – Ostróda).

Póki co S5 została w pełni ukończona w województwie wielkopolskim – przynajmniej tak twierdzi GDDKiA. Kierowcy mogą zatem skorzystać z odcinka o długości aż 160 km. Gotowa jest już większość punktów MOP, czyli miejsc odpoczynku i tankowania. Obecnie trwają jeszcze przetargi na dzierżawę MOP Kokorzyn, MOP Sierakowo i WOP Wilkowice oraz prace na MOP Folwark i MOP Golina Wielka, gdzie już w pierwszej połowie przyszłego roku będą gotowe stacje paliw. W budowie znajdują się zaś jeszcze punkty MOP Zamysłowo i MOP Wronczyn.

W województwie dolnośląskim oddano łącznie niemal 50 km trasy S5 (Wrocław – Krzeńsk) i dwa punkty MOP. Na etapie przygotowań znajduje się zaś nowy odcinek S5 (Bolków – przyszła trasa S8). Trwają bowiem prace nad studium korytarzowym dla połączeń A4 Wrocław – Krzyżowa i S5 Sobótka – Bolków. W finale znalazły się dwa warianty, w których przebieg drogi S5 jest taki sam.

Sporo dzieje się w województwie kujawsko-pomorskim. W połowie października oddano do ruchu 19,3 km drogi na odcinku Szubin Północ – Żnin Północ. Jeszcze w tym roku kierowcy zyskają zaś kolejny fragment S5, czyli Bydgoszcz Opławiec – Bydgoszcz Zachód o długości 13,5 km. Od grudnia 2019 roku kierowcy mogą zaś korzystać z 25,1 km trasy Żnin Północ – Mieleszyn. Podobnie jest w przypadku 14,7 km Bydgoszcz Północ – Bydgoszcz Opławiec, gdzie od zeszłego roku trwają prace wykończeniowe (obowiązuje przy tym ograniczenie do 80 km/h).

W budowie wciąż jest kilka fragmentów trasy. Są to odpowiednio Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ (9,7 km – w realizacji do końca przyszłego roku), Świecie Południe - Bydgoszcz Północ (22,4 km – budowa do połowy 2022 roku) oraz Nowe Marzy - Świecie Południe (23,3 km – zakończenie inwestycji do sierpnia 2022 roku).

Trasa S5
Trasa S5