Fakty są takie, że produkcja przez ostatnie sześć miesięcy zeszłego roku w Niemczech wyraźnie spadła. Federalny Urząd Statystyczny donosi, że w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 r., produkcja samochodów i części do nich zmalała o 7,1 procent. Dla porównania cały sektor produkcyjny u naszych zachodnich sąsiadów odnotował w tym samym okresie wynik gorszy o zaledwie 2 procent. Gdyby wyłączyć z niego motoryzację, spadek procentowy wyniósłby raptem 0.,9 procent!

Dla Niemiec to poważny problem, bo udział motoryzacyjnego sektora produkcyjnego w PKB to aż 4,7 procent. Oczywiście główną przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że w połowie zeszłego roku wprowadzono nowy sposób sprawdzania spalania pojazdów według procedury WLTP. Nie zmienia to jednak faktu, że prognozy nie są zbyt radosne i spadek produkcji raczej się utrzyma.