Renault stawia na modernizację fabryki w Kurytybie, czyli pierwszą fabrykę w Brazylii otwartą przez koncern w 1998 roku, rok po założeniu Renault Brazil. Do 2013 roku moce produkcyjne zakładu wzrosną o 100 tys. egzemplarzy. Obecnie powstaje tu ponad 280 tys. samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Koncern zainwestuje w sumie 200 mln euro.

Najnowszym modelem z Curitiby będzie Duster, oferowany w Ameryce Południowej pod marką Renault. Tani SUV trafi do salonów sprzedaży w Argentynie i Brazylii 7 października. W fabryce powstają obecnie: Sandero, Sandero Stepway, Logan i Megane Grandtour II.

Brazylia ma stać się drugim największym rynkiem zbytu dla Renault. Razem z Rosją i Indiami należy do priorytetowych rynków w planie „ Renault 2016 – Drive the Change”. Do sierpnia br. francuski producent sprzedał tylko więcej aut na rodzimym rynku i w Niemczech.

Renault jest piątym producentem samochodowym w Brazylii, za Fiatem, Volkswagenem, General Motors i Fordem, z ponad pięcioprocentowym udziałem w rynku. W 2016 roku ma to być 8 proc.