Testy przeprowadzono według najnowszych kryteriów. Od 2012 roku jeszcze trudniej jest otrzymać komplet pięciu gwiazdek. By samochód uzyskał maksymalną ocenę powinien uzyskać ogólny wynik bezpieczeństwa na poziomie minimum 80 proc., na który składają się: przynajmniej 80 procentowy wynik w kategorii ochrona dorosłych, 75-procentowa skuteczność ochrony dzieci, 60-procentowy poziom ochrony pieszych i 60-procentowa ocena w kategorii dostępności zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Maksymalną notę pięciu gwiazdek otrzymała debiutująca właśnie w sprzedaży Honda Civic IX generacji. Kompaktowy hatchback został uznany za jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie. Samochód otrzymał także wysokie noty w zakresie oferowanych systemów wspomagających kierowcę, w skład których wchodzi opcjonalny układ CMBS ograniczający skutki kolizji, za który w 2010 roku przyznano Hondzie nagrodę Euro NCAP Advance.

Jeep Compass po liftingu otrzymał tylko dwie gwiazdki. Kompaktowy SUV wypadł najgorzej przy zderzeniu bocznym i próbie ochrony pieszych, uzyskując zaledwie 23 proc. Tym samym amerykańska propozycja w popularnym segmencie SUV wypadła poniżej oczekiwań jeśli chodzi o bezpieczeństwo, szczególnie w porównaniu z konkurencją.

Euro NCAP: Honda na piątkę, Jeep rozczarował Foto: Auto Świat
Euro NCAP: Honda na piątkę, Jeep rozczarował
Euro NCAP: Honda na piątkę, Jeep rozczarował Foto: Auto Świat
Euro NCAP: Honda na piątkę, Jeep rozczarował