W pełni elektryczny sedan Renault Fluence ZE zdobył cztery gwiazdki to plasuje go na równi z Mitsubishi i-Miev, ale za pozostałymi autami elektrycznymi, takimi jak Nissan LEAF i Opel Ampera testowany rok wcześniej.Fiat Pnada utracił jedną gwiazdkę przez brak systemu ESC w wersji standardowej. System ten będzie obowiązkowy w nowych autach od 2012 roku. VW UP i jego koledzy czyli Seat Mii oraz Skoda Citigo mają ten system. Niemieckie trojaczki uzyskały pięciogwiazdkowe noty.Jeep Grand Cherokee uzyskał niezadowalające rezultaty. Zawiódł pod względem ochrony najmłodszych przechodniów. Pasy chroniące pasażerów i kierowce nie zareagowały we właściwy sposób. Manekin „kierujący” pojazdem uderzył głową w wieniec kierownicy. Euro NCAP upomniało Jeepa, który musi przeprowadzić modyfikacje przed wprowadzeniem aut do sprzedaży.Dzięki zaostrzaniu norm wiele samochodów zostało wyposażonych w nowe systemy bezpieczeństwa, które chronią kierowcę i pasażerów oraz pozwalają uzyskać lepsze wyniki. To nowych systemów zaliczamy między innymi: Driver Alert i Forward Alert (Ford Focus), Attention Assist i Collision Prevention Assist (Mercedes), Adaptiv Forward Lighting (Opel), City Emergency Brake (Volkswagen).Najlepsze rezultaty zdobyli VW Beetle i Subaru XV zaskakując bardzo dobrymi wynikami w ochronie dzieci osiągając 90% do tej pory jeszcze żaden producent nie uzyskał takiego wyniku. Subaru XV zostało także docenione za system wykrywania pasażera o wymiarach pozwalających na aktywację poduszki powietrznej minimalizując ryzyko, że poduszka zostanie odpalona gdy na fotelu siedzi małe dziecko.

Euro NCAP rozbiło chińskie auto Foto: Auto Świat
Euro NCAP rozbiło chińskie auto