Puchar Toyota Media Cup to pilotażowy projekt stworzony dla dziennikarzy, którzy chcieli sprawdzić się w sportowej rywalizacji na torze. W polskich eliminacjach do wielkiego finału wzięło udział 17 redakcji mediów motoryzacyjnych, technologicznych i biznesowych. Dziennikarze rywalizowali w czasie dwóch rund na polskich obiektach – w kwietniu na Torze Modlin i w maju na Torze Łódź. W czasie każdej z eliminacji ich zadaniem było pokonanie w jak najkrótszym czasie pętli toru za kierownicą Yarisa GRMN, sportowego hot hatcha Toyoty, a także w klasycznej Celice GT szóstej generacji, w pełni przygotowanej do wyścigowej rywalizacji. Ostatecznie do międzynarodowego finału na Słowacji zakwalifikowało się 6 polskich redakcji w tym redakcją „Auto Świat”.

Rywalizacja na międzynarodowym torze

W czasie finału na torze Slovakia Ring dziennikarze również wsiedli za kierownice Yarisów GRM, GT86 i Celik GT. Długi na niemal 6 kilometrów tor zdołał pomieścić dwie oddzielne trasy – jedną przygotowaną z myślą o Celicach i drugą, stworzoną specjalnie dla Yarisa GRMN i modelu GT86. Obie pętle były szybkie i wymagały od kierowców umiejętności korzystania z całej szerokości toru. Ponadto częścią nitki przygotowanej dla sportowych Yarisów i GT86 była główna prosta startowa obiektu, na której kierowcy uzyskiwali prędkości dochodzące do ponad 200 km/h.

Polak najszybszym dziennikarzem

Dla trzech najszybszych przedstawicieli mediów stworzono międzynarodową klasyfikację. Wygrał w niej reporter TVN Turbo, Łukasz Byśkiniewicz, na drugim miejscu znalazł się Jakub Rejlek, reprezentant Czech, a trzecia lokata przypadła Majo Bona ze Słowacji.