Prowadzone są rozmowy ze szwajcarską Sauber Group, której zespół rywalizuje pod nazwą Alfa Romeo. W tym momencie nie wiadomo jeszcze czy niemiecka firma będzie prowadzić własny zespół, czy tylko dostarczać silniki.
"Chcę oficjalnie ogłosić, że audi zarejestrowało się jako producent jednostek napędowych Formuły 1. Tak więc w 2026 r. zaczniemy ścigać się w F1" - powiedział dyrektor generalny Audi Markus Duesmann podczas Grand Prix Belgii.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAudi w F1 będzie miało własną jednostkę napędową
Audi chce produkować własną jednostkę napędową w epoce, w której położy się większy nacisk na zrównoważone paliwa i zwiększony komponent elektryczny w silnikach. Od 2026 r. wzrośnie moc elektryczna jednostek napędowych, składających się z silnika elektrycznego, akumulatora, elektroniki sterującej i silnika spalinowego. Silnik elektryczny będzie wtedy prawie tak mocny, jak silnik spalinowy, a wysokowydajne silniki turbodoładowane o pojemności 1,6 litra będą zasilane zaawansowanym zrównoważonym paliwem, co — zdaniem Audi — było warunkiem wstępnym wejścia do F1.
"Wyścigi, sporty motorowe są zakodowane w DNA Audi. Jeśli pomyślisz o Le Mans i Dakarze, zawsze odnosiliśmy tam duże sukcesy. To idealny moment na zmianę zasad, abyśmy mogli wejść do F1" - dodał Duesmann.
Projekt będzie realizowany w zakładzie Audi Sport w Neuburg w Niemczech, niedaleko Ingolstadt. Audi jest drugim producentem odnoszącym największe sukcesy w 24-godzinnym wyścigu wytrzymałościowym Le Mans z 13 zwycięstwami, a prace nad elektryfikacją samochodu z tej serii rozpoczęto już w 2012 r.
"Cieszę się, że mogę powitać Audi w Formule 1, kultową markę motoryzacyjną, pionierze i innowatorze technologicznym" – powiedział dyrektor generalny F1 Stefano Domenicali.
Prezydent FIA Mohamed Ben Sulayem oczekuje, że Audi podejmie długoterminowe zobowiązanie wobec F1, z czym zgodził się Duesmann.