W wydanym dnia 10 czerwca 2009 komunikacie Chrysler Group LLC oraz FIAT Group informują, iż finalizacja poprzednio zapowiadanego aliansu strategicznego o zasięgu globalnym stała się już faktem. Jednocześnie powstał "nowy" Chrysler, który dzięki wyposażeniu w zasoby, nowoczesne technologie oraz sieć światowej dystrybucji będzie w pełni zdolny do skutecznej konkurencji na rynkach światowych. Nowy Chrysler rozpoczyna działalność ze skutkiem natychmiastowym i jest teraz w rękach Fiata.

Chrysler przekazał spółce wchodzącej w skład Fiata 20 proc. pojedynczych udziałów nowej firmy. Włoski koncern stał się stroną umów dotyczących transferu określonych technologii, platform pojazdów oraz zespołów napędowych na rzecz nowego Chryslera. Udziałowcem większościowym Fiat stanie się po całkowitej spłacie pomocy rządowej, a więc środków pochodzących z pieniędzy podatnika amerykańskiego.

Nowe modele...

Nowy Chrysler będzie miał w swojej ofercie siedem modeli Fiata i Alfy Romeo, które będą sprzedawane na terenie USA. Dwa z nich zastąpią modele 147 i 159.

Te dwie nowe Alfy Romeo będą się nazywały Milano i Giulia. Milano będzie odpowiednikiem modelu 147 i trafi do europejskich salonów w 2010 roku. Giulia pojawi się w 2011 roku i zastąpi 159.

Meksykański Fiat 500 i Jeep Panda

Pierwszym Fiatem, który pojawi się w amerykańskich salonach będzie model 500. Samochód będzie docelowo produkowany w meksykańskiej fabryce Chryslera, w mieście Toluca. Zanim jednak to nastąpi "pięćsetki" będą transportowane do USA z Europy.

Oczekiwana wielkość sprzedaży to 25 tys. sztuk do 2015 roku.

Prawdopodobnie w tej samej fabryce będzie produkowana Panda. Produkcja ma się rozpocząć w 2011 roku. Sprzedaż ma osiągnąć pułap 35 tys. samochodów rocznie. Jeep Panda będzie oparty o konstrukcję Pandy Cross i będzie sprzedawany na całym świecie.

Zgodnie z ustaleniami Fiat pomoże amerykańskiemu producentowi we wprowadzeniu do produkcji sedana klasy C. Samochód zostanie oparty na platformie wykorzystywanej w Fiacie Bravo. Chrysler otrzyma również platformę Alfy Romeo Mito. Jego sprzedaż rozpocznie się w lipcu 2011 roku.

Dodatkowo samochody Chryslera zostaną wzbogacone o silniki Fiata wyposażone w technologię Multiair. Według doniesień w fabryce Chryslera znajdującej się w Dundee będą produkowane cztery typy silników. W zamian Fiat zyska "dostęp" do silników Penstar V6, który miał być wykorzystywany do napędzania Dodga i Jeepa. Fiat prawdopodobnie użyje tej 280- konnej jednostki w modelu Brera lub 159.