Decyzja ta uzasadniona jest względami ekonomicznymi. Zainteresowanie Fiatem Ulysse i Lancią Phedra wciąż maleje. W ciągu ośmiu lat produkcji sprzedano 58 tys. Fiatów i 42 tys. Lancii. Przed rokiem Fiat sprzedał 1869 egz.,Lancia 2582 egz.
Zakończenie współpracy przez włoski koncern nie oznacza końca produkcji francuskich modeliCitroën C8 i Peugeot 807, które nadal będą modernizowane.
Francusko-włoskie partnerstwo w zakresie redukcji modeli MPV trwa 15 lat. W 1994 roku zaprezentowano czwórkę podobnych do siebie modeli: Citroën Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Zeta i Peugeot 806. Wszystkie miały jednostki napędowe PSA i pod koniec kariery doczekały się także nowoczesnych turbo diesli HDi (włoskie marki używały oznaczenia JTD).
Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji doszło do zmian nazwy – Lancia Phedra i Citroën C8, wszystkie modele otrzymały nowy design i zmodyfikowaną paletę silników.
Samochody produkowano w fabryceSevel Nord niedaleko Valenciennes, gdzie także powstają podobne do siebie technicznie użytkowe modele -Citroën Jumpy, Fiat Scudo i Peugeot Expert.