Brazylijski Fiat pierwszy model z przydomkiem Adventure zaprezentował po raz pierwszy w roku 1999, kiedy zadebiutował pierwszy model ze zwiększonym prześwitem. Teraz na rynek wchodzi Palio Weekend Adventure Locker, kóre od pozostałych wersji odróżnia podwyższone zawieszenie, zmieniona stylistyka nadwozia, a przede wszystkim napęd na obie osie.

W przeciwieństwie do zwykłych odmian Palio wersja Adventure otrzymała masywniejsze zderzaki, plastikowe obudowy nadkoli w czarnym kolorze oraz czarne panele ochronne na drzwiach.

Główną nowością w modelu Palio Weekend Adventure Locker, który dopełnia odmłodzoną gamę Palio Weekend, jest system ELD (Electronic Locker Differential). System elektronicznej blokady dyferencjału opracowany wspólnie z firmą Eaton można aktywować wyłącznie w czasie postoju. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h system ELD automatycznie się wyłącza.

Fiat Palio Weekend Adventure Locker stoi na szczycie oferty modelu Palio i jest dostarczany z silnikiem 1,8 Flex. Benzynowa jednostka 4-cylindrowa o pojemności 1796 cm3 może spalać zarówno benzynę, jak i alkohol. Jeśli spalany jest alkohol moc silnika wynosi 84 kW (114 KM), podczas jazdy na benzynę dostępne jest 82 kW (112 KM). Moment obrotowy jest taki sam w obydwu trybach i wynosi 174,6 Nm przy 2800 obr./min.

Wersja z przydomkiem Locker dołącza do odmiany Adventure, która nie dysponuje blokadą dyferencjału ELD, a stylistyka jej nadwozia jest bardziej stonowana. Wersje Adventure, podobnie jak standardowe Palio Weekend, poddano w tym roku modernizacji, w ramach której zmieniono przednią i tylną część. Pod maską można znaleźć silniki 1,4 Flex i 1,8 Flex przystosowane do spalania benzyny i alkoholu.