Włoski producent samochodów Fiat w najbliższych dwóch sezonach będzie oficjalnym sponsorem zespołu Yamaha, który nazywać się będzie Fiat Yamaha Team. Fani wyścigów motocyklowych pewnie zauważyli zmianę już podczas dwóch pierwszych wyścigów Moto GP w Katarze i w Jerez.
Fiat w swoim komunikacie prasowym podaje, że umowa o sponsoringu po raz pierwszy łączy ze sobą firmy z branży samochodowej i motocyklowej, które w dziejach wyścigów i przemysłu motoryzacyjnego odegrały bardzo ważną rolę.
Stworzeniem zespołu Fiat Yamaha firma Fiat realizuje swój plan zainteresować młodszą klientelę nie tylko swoimi produktami, ale również za pośrednictwem ciekawych inicjatyw. Moto GP należy do najpopularniejszych imprez wyścigowych świata, a dodatkowo zespół Fiat Yamaha zatrudnia popularnych zawodników Valentino Rossi i Colina Edwardsa. Przede wszystkim 28-letni Rossi, którego imię znają nawet osoby, które nie interesują się Moto GP, jest idolem młodzieży, ale przyciągnąć może również starszych fanów, pomiędzy którymi też są potencjalni klienci.
Umowa między Fiatem i Yamahą przekracza granicę zwykłego sponsoringu i stwarza przestrzeń na reklamę. Dlatego powstało nowe logo złożone ze słowa team, włoskiej flagi, znaków firmowych Fiata i Yamahy oraz innych znaków, które będą pojawiać się na motocyklach Valentino Rossi i Colina Edwardsa.
Sponsoring umożliwi spółce Fiat wykorzystać na swoich imprezach sportowy image zawodników i techników zespołu Fiat Yamaha.
Logo Fiata i włoskie flagi umieszczono po obu stronach obudowy motocykla, na owiewce i zbiorniku paliwa. Znak Fiata pojawił się również na kombinezonach zawodników i ubraniach zespołu. Marka Fiat jest także widoczna na oficjalnych materiałach zespołu, w boksach i na samochodach ciężarowych zespołu.