Teraz udział Fiata w Chryslerze wynosi 58,5 proc. Właścicielem pozostałych 41,5 proc. majątku Chryslera jest fundusz związkowy VEBA.

Aby osiągnąć "Etap Ekologiczny", Chrysler musiał oficjalnie wykazać gotowość produkcji samochodu bazującego na platformie Fiata lub opartego na technologii pozwalającej uzyskać średnią efektywność paliwową w cyklu mieszanym minimum 40 mil na galon oraz zobowiązać się do rozpoczęcia jego produkcji na skalę przemysłową w Stanach Zjednoczonych.

Pod koniec grudnia Chrysler przeszedł tzw. Test Oszczędności Paliwa, uzyskując dla swej gamy produkcyjnej wskaźnik zużycia paliwa na poziomie 40 mil na galon, z uwzględnieniem przedprodukcyjnej wersji samochodu kompaktowego Dodge Dart, bazującego na platformie Fiata. W dniu 4 stycznia 2012 r. Chrysler przedstawił Amerykańskiemu Departamentowi Skarbu Państwa nieodwołalne zobowiązanie dotyczące rozpoczęcia montażu takiego samochodu w fabryce znajdującej się na obszarze Stanów Zjednoczonych.

- Zwiększenie udziału w Chryslerze o kolejne 5 proc. to niezwykle ważny krok w dążeniu do zakończenia integracji obydwóch grup - powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A. i Chrysler Group.

- Przez ostatnie dwa i pół roku pracowaliśmy bez wytchnienia nad osiągnięciem "Etapu Ekologicznego" i jesteśmy z tego szczególnie dumni, albowiem w ten sposób spłacamy dług zaufania okazanego Fiatowi po deklaracji wprowadzenia paliwowo-oszczędnych silników i samochodów na rynek amerykański. Zaangażowanie w sprawę ekologicznego i zrównoważonego rozwoju transportu - dzięki czemu Fiat jest najbardziej przyjaznym środowisku producentem samochodów w Europie - stanowi integralną część strategii naszej firmy. Razem z know-how reprezentowanym przez Chryslera tworzymy silną i konkurencyjną grupę przemysłową, której potencjał technologiczny zalicza się do najbardziej innowacyjnych w skali światowej - powiedział Marchionne.