Fiat 500 dostępny jest na rynku od 2007 r., a za nieco ponad pół roku, w lipcu, stuknie mu równe 14 lat... Sporo, poza tym jest to przecież konstrukcja oparta na platformie Pandy II z 2003 r. Z drugiej strony – auto nadal nieźle się sprzedaje, ma wierne grono oddanych fanów, a nowa, elektryczna „500-ka” jest dosyć droga. Nie ma się więc Fiatowi co dziwić, że jeszcze trochę z tej starszej cytrynki wyciśnie i spróbuje na niej zarobić, poza tym to też dobre wieści dla polskich zakładów Fiata, bo im dłużej będzie produkowana bieżąca „500-ka”, tym (dla nich) lepiej. Warto przy tym zauważyć, że modernizacji poddane zostaną również modele 500X i 500L. Co się zmieni?

Fiat 500 – pięć nowych wersji wyposażenia

Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowa rodzina 500 pojawia się teraz w pięciu wersjach wyposażenia: Cult, Connect, Dolcevita (tylko 500), Cross (500X i 500 L) oraz Sport.

  • Cult: paleta poszerzona o nowy, ekskluzywny kolor nadwozia „Pomarańczowy Sicilia”, zestawiony w środku z nową tapicerką w kolorze niebieskim, ozdobioną monogramem Fiat, wytłoczonym na środkowej części fotela, oraz specjalną deską rozdzielczą w nowym niebieskim kolorze Niebieski Techno.
  • Connect: w standardzie dostępny jest 7-calowy system multimedialny Uconnect z radiem DAB, Apple CarPlay i Android Auto. We wszystkich trzech modelach dostępne są nowe fotele o nazwie „Flashy”, dopasowane do całkowicie nowego wykończenia deski rozdzielczej w kolorze matowego srebra. Ponadto, oprócz standardowego wyposażenia, w 500 dodatkowo występuje tempomat, sportowa kierownica z wbudowanymi przyciskami sterującymi, 15-calowe felgi aluminiowe i światła przeciwmgielne. Samochód jest dostępny w specjalnym, dwukolorowym nadwoziu Szary Pompei/Czarny Vesuvio. Model 500X wyposażony jest w czarne fotele, kierownicę wykonaną z techno-skóry oraz 16-calowe aluminiowe felgi. W skład wyposażenia wchodzą również przyciemniane szyby, światła przeciwmgielne i światła LED DRL, czujniki parkowania oraz czujniki zmierzchu i deszczu. 500L Connect poza wyposażeniem multimedialnym oferuje 16-calowe czarne kołpaki oraz lusterka boczne w kolorze nadwozia.
  • Dolcevita: wnętrze wyróżnia się deską rozdzielczą w kolorze nadwozia, chromowanymi elementami, szklanym dachem i 15-calowymi felgami aluminiowymi. Dla tej wersji dostępne jest także dwukolorowe nadwozie Biały Gelato/Szary Lunare), ozdobione emblematem Dolcevita.
  • Cross: w 500X debiutują nowe fotele z pasem środkowym z motywem kamuflażu (ciekawe co to jest, w każdym razie brzmi niezwykle intrygująco! – przyp. red) i winylowe elementy dekoracyjne. 19-calowe felgi aluminiowe, bagażnik dachowy i automatyczna klimatyzacja są oferowane w standardowym wyposażeniu. 500 L w wersji Cross jest wyposażone w standardzie w 16-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, tylne czujniki parkowania, czujniki zmierzchu i deszczu oraz automatyczną klimatyzację. 500L oferuje również wnętrza z motywem kamuflażu (na szczęście – przyp. red) lub, na zamówienie, fotele z czarnej skóry.
  • Sport: zwykła „500-ka” dostanie 16-calowe felgi aluminiowe, listwy progowe, tylny spojler, specjalne zderzaki, nowe sportowe fotele z czarnej tkaniny z czerwonym logo „500”, automatyczna klimatyzacja, nowa deska rozdzielcza w kolorze matowym Titanium, 7-calowy wyświetlacz TFT i światła przeciwmgielne. 500 L została wzbogacona o akcenty stylistyczne, jak 17-calowe felgi aluminiowe, system Autonomous City Brake, lusterko wsteczne elektrochromatyczne, tapicerkę z czarnej tkaniny Technopren, przyciemniane szyby i oświetlenie ambientowe. 500X jest natomiast wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe z czarnym, oksydowanym wykończeniem lub, na zamówienie, dostępne w rozmiarze 19-calowe i wyróżnia się nowym, szarym, matowym lakierem Moda Grey.