Ten sam znak zdobić będzie dwie sportowe produkcje Fiata - Grande Punto Abarth oraz 500 Abarth, które od kilku dni można nabyć także w Polsce.

Auta sygnowane tym znakiem, odniosły 10 000 zwycięstw w wyścigach oraz pobiły aż 133 rekordy prędkości. Pasmo sukcesów zapoczątkował w 1956 r. Abarth z silnikiem 747 cm w 24-godzinnym wyścigu, pokonując 3743 km ze średnią prędkością 156 km/h. Później, między innymi, były wygrane w 12-godzinnym wyścigu Sebring oraz w 6-godzinnym wyścigu na Hockenheim Ring.

Zrozumiałe jest, że zapowiedź powrotu marki na rynek wzbudza ogromne zainteresowanie. Nikt nie pozostanie obojętnym wobec Abartha - łączy w sobie cztery dekady wspaniałych sportowych zwycięstw oraz najnowszą technologię i jak przystało na prawdziwego skorpiona zachwyca drapieżnym charakterem.

W ofercie dostępne będą dwa modele tej marki: Abarth 500 oraz Abarth Grande Punto. Dzięki silnikowi o mocy 135 KM, Abarth 500 gwarantuje doskonałe osiągi oraz dynamiczną jazdę na miarę samochodu wyścigowego. Jego 4-cylindrowy silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy i prędkość maksymalną 205 km/h. Ponadto, silnik 1,4 16v T-Jet 135 KM posiada turbosprężarkę nowej generacji, zapewniającą większe osiągi przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

Pod znakiem skorpiona oferowany jest także Abarth Grande Punto 1.4 T-Jet, o mocy 155 KM, przyspieszający od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 sekundy i osiągający prędkość maksymalną 208 km/h. Dodatkowo, do Grande Punto Abarth można dokupić fabryczne pakiety tuningowe: Assetto (tuning zawieszenia) oraz Esseesse (tuning zawieszenia i silnika - zwiększający moc silnika do 180 KM).

Zarówno Abarth 500, jak i Abarth Grande Punto reprezentują najwyższy poziom bezpieczeństwa, zapewniając w wyposażeniu standardowym system ESP (Electronic Stability Program). Co więcej, modele posiadają komplet poduszek powietrznych - Abarth Grande Punto ma ich sześć, natomiast Abarth 500 dysponuje siedmioma poduszkami powietrznymi (dodatkowo poduszka kolanowa kierowcy).

500-tka Abarth wyposażony jest w lekkie 17 calowe aluminiowe obręcze, z oponami 195/50R17, sportowe, pomniejszone lusterka. Spojler na dachu oraz pokaźnych rozmiarów podwójna rura wydechowa nadaje autu sportowego zacięcia. Zmieniono również zderzaki - są one poszerzone i połączone ze spojlerami. Kabina zachowuje sportowy styl - fotel kierowcy, sportowa kierownica. 500 Abarth jest lżejszy od zwykłej wersji  o 180 kg.

Ceny Abartha w Polsce wydają się być naprawdę okazyjne jak na auta sportowe. 58 990 zł w przypadku Grande Punto oraz 59 990 zł dla "pięćsetki". Pakiet Esseesse to wydatek 15 000 zł w przypadku Punto, zaś - 7 500 zł dla modelu 500. Pakiet Assetto  to koszt 8 000 zł. Niestety miejsc gdzie można zamówić jeden z modeli Abartha nie jest w Polsce zbyt wiele. Marka ma osobno wydzielone od Fiata i specjalnie zaaranżowane miejsca ekspozycyjne, a prawo do sprzedaży otrzymały w naszym kraju tylko trzy punkty dealerskie: salon VIAMOT w Krakowie, POL-CAR w Poznaniu i MOTO-TRANSUS w Warszawie. Fiat i Abarth tłumaczą, że prawo do reprezentowania sportowych Grande Punto i 500 mają jedyni te salony, które wcześniej miały styczność ze sportem motorowym.