„Floratorium w Shell Business Operations cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W takiej doświetlonej i wypełnionej roślinnością przestrzeni można przyjść popracować, umówić spotkanie robocze lub po prostu posiedzieć i chwilę odpocząć. Ze względu na tak pozytywny odbiór wśród pracowników planujemy już wkrótce otwarcie drugiego Floratorium w sąsiednim budynku” – mówi Iwona Topolska-Krzemień, Real Estate Service Manager w Shell Business Operations w Krakowie. „W ramach prowadzonego przez nas projektu ‘Future of Work” stworzyliśmy w SBO specjalne piętro testowe, gdzie sprawdzamy różne rozwiązania dla udoskonalenia jakości pracy w biurze i dobrego samopoczucia naszych pracowników. Te pomysły, które najbardziej się podobają wdrażamy potem na szerszą skalę. Floratorium jest z pewnością takim trafionym pomysłem, dzięki któremu pracownicy, jak sami mówią, chętniej przychodzą do biura” – dodaje Iwona Topolska-Krzemień.

Jak działa „Floratorium”?

„Floratorium” to pomieszczenie wypełnione roślinnością oraz doświetlone za pomocą specjalistycznych lamp. Dzięki lampom światło imitujące promienie słoneczne docierające do naszych oczu wspomaga produkcję serotoniny, dopaminy i beta-endorfiny, czyli hormony odpowiadające za nasz nastrój i dobre funkcjonowanie. Jeśli do oka dociera za mało światła pojawia się ich niedobór, co wywołuje takie objawy jak: obniżony nastrój, wolniejsze reakcje na bodźce zewnętrzne, gorszą sprawność intelektualną, szybsze męczenie się, brak napędu do działania czy spadek energii. Dodatkowo pomieszczenie wypełnione roślinami wpływa relaksująco, redukując poziom stresu. Korzystanie z „Floratorium” jest rekomendowane sezonowo w miesiącach jesienno-zimowych. Już 10 minut doświetlania się wpływa dobroczynnie na nastrój.

„Future of Work”, czyli przyszłość pracy w biurze

Shell na całym świecie powołał do życia projekt „Future of Work”, którego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi na zmiany dotyczące sposobu pracy po pandemii. Kluczowymi filarami przyszłej struktury pracy są elastyczność i model hybrydowy. Z obserwacji i doświadczeń zespołu Shell w Polsce z okresu pandemii wynika, że model w 100% zdalny rzadko odpowiada w pełni oczekiwaniom pracowników. Dziś wśród niemal 5000 pracowników SBO największą popularnością cieszy się model hybrydowy. Shell zapewnia swoim pracownikom elastyczność, dbając o wysoką kulturę współpracy i koncentrując się na ich dobrym samopoczuciu psychicznym.

Dobre samopoczucie kluczową wartością w SBO

Shell Business Operations w Krakowie działa od 15 lat i zatrudnia już prawie 5000 osób, z czego ponad 800 obcokrajowców z 50 krajów, pracujących w 20 językach. Zarówno ten, jak i poprzedni rok przyniósł stały wzrost zatrudnienia w SBO, mimo znaczących wyzwań rekrutacyjnych, jakich doświadczał rynek pracy. W Shell bardzo ważne jest rozwijanie warunków motywujących pracowników, takich jak satysfakcja z ciekawej pracy, przyjazna kultura organizacyjna, szacunek dla innych ludzi, elastyczny czas pracy, dobre warunki do rozwoju osobistego. Z danych Employee Assistance Program, czyli programu wsparcia psychologicznego realizowanego w SBO, z którego może skorzystać każdy pracownik, wynika, że korzysta z niego 6% pracowników, czyli prawie 300 osób. Obecnie Shell posiada 70 przeszkolonych doradców ds. zdrowia psychicznego, a w związku z zainteresowaniem programem planowane jest przeszkolenie kolejnych 130. W biurze Shell można również skorzystać ze stacjonarnych konsultacji z psychologiem.

Źródło: Materiały prasowe firmy Shell Polska