Ford EcoSport – atrakcyjniejszy wygląd
Po przeprowadzonym liftingu samochód wygląda bardziej elegancko. Przednią część zdominował duży grill. Nowe reflektory są ksenonowe i mają LED-owe światła do jazdy w dzień. Światła przeciwmgielne zyskały nowy kształy. Ford EcoSport nie próbuje już udawać terenówki. Z tylnej klapy usunięto zabudowane koło zapasowe (nadal będzie dostępne w opcji). Auto ma mieć bardziej miejski charakter połączony z funkcjonalnością SUV-a (pojemność bagażnika wynosi 334 l). Do wyboru będą nowe kolory lakierów i wzory 17- i 18- calowych obręczy kół, a także kontrastujące kolory dachu.
Wnętrze EcoSporta zmodernizowano na wzór nowej Fiesty. Deska rozdzielcza jest niemal identyczna. Wprowadzono nowy system multimedialny Ford SYNC 3 z ekranem dotykowym (w najwyższej wersji może ma przekątną 8 cali). Na liście opcji znalazł się system dźwiękowy B&O PLAY z 10 głośnikami. Model EcoSport po raz pierwszy otrzymał tempomat z ogranicznikiem prędkości i kamerę cofania. Pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem pojawił się cyfrowy wyświetlacz. Samochód, tak jak pozostałe modele Forda, będzie dostępny w usportowionej wersji ST-Line (patrz zdjęcia).
Ford EcoSport – nowy silnik z 4x4
W połowie 2018 roku do gamy EcoSporta trafi silnik Diesla 1,5 EcoBlue, generujący moc 125 KM i 30 0Nm momentu obrotowego. Nowa jednostka będzie dostępna z inteligentnym napędem wszystkich kół i sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W chwili debiutu rynkowego do wyboru będą: 100-konny silnik wysokoprężny 1.5 TDCi oraz benzynowa, trzycylindrowa jednostka 1.0 EcoBoost w wersjach 125 i 140 Km (od 2018 również 100 KM).
Nowy Ford EcoSport na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach Forda w Rumunii.