Dodatkowym atutem są niskie koszty eksploatacji i utrzymania.

Źródłem napędu nowego Forda Ranger jest jeden z dwóch oszczędnych silników Diesel Ford Duratorq TDCi, które mogą współpracować z 5-stopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Napęd przekazywany jest na obie osie (4x4).

Bardzo duża liczba wersji o różnym standardzie wyposażenia oraz kilka wersji wielkości kabiny i skrzyni ładunkowej, sprawiają, że Ford Ranger jest pojazdem uniwersalnym, mogącym służyć do bardzo zróżnicowanych zadań. Świetnie nadaje się także jako samochód do wykorzystywania w czasie wolnym przez osoby preferujące aktywny styl życia.

Zabiegi stylistyczne i elementy wykończeniowe podkreślają modny i nowoczesny charakter pojazdu, z wyraźnym akcentem sportowym. W swoim najnowszym wcieleniu Ford Ranger jest propozycją naprawdę kuszącą dla szerokiej grupy odbiorców, chcących korzystać z takiego samochodu zarówno w pracy jak i w czasie wolnym.

]

Ford dysponuje ogromnym doświadczeniem w produkcji dużych i średnich pick-upów. Włączenie przed kilku laty do oferty w Europie i Azji modeli takich jak Ford Ranger przyniosło sukces komercyjny na 130 rynkach pięciu kontynentów. Nowy model jest produkowany w Tajlandii.

Śmiałe oblicze i interesujący profil

Dzięki zmienionej stylistyce przedniej części nadwozia, Ford Ranger ma smuklejszą sylwetkę, która zarazem zdradza moc, podkreśla solidną budowę i bardzo dobre własności terenowe.

Dominującym elementem przodu pojazdu jest krata wlotu powietrza z trzema poziomymi poprzeczkami dzielącymi kratę na dwa poziome pola i wyraźnie wytłoczonymi literami „RANGER”. O nowym obliczu decydują także dodatkowe pionowe wąskie otwory nawiewu po obu stronach kraty wlotu powietrza oraz dodatkowy wlot powietrza pod przednim zderzakiem oraz duże reflektory o charakterystycznym kształcie, zachodzące na boki nadwozia. We wnękach w dolnej części przedniego zderzaka znajdują się jeszcze wbudowane reflektory przeciwmgielne.

W parze z nowoczesną stylistyką Forda Ranger idzie nowoczesna konstrukcja poparta zastosowaniem nowoczesnych systemów. Przód nadwozia ma smuklejszy i bardziej aerodynamiczny kształt, płynnie przechodzący w boki nadwozia, obejmując przy tym mocno wyprofilowane obrzeża nadkoli. To jeden z kluczowych elementów decydujących o bardzo solidnym, wręcz agresywnym wyglądzie Forda Ranger. Jednocześnie zabieg ten podkreśla dobre własności jezdne.

Szeroko zakrojony program testów w tunelu aerodynamicznym ukształtował także takie elementy stylistyczne jak lusterka boczne. Zostały one powiększone, co poprawia widoczność do tyłu, ale jednocześnie zoptymalizowano kształt obudowy lusterek w sposób zapewniający zmniejszenie zawirowań strumienia powietrza i towarzyszących im szumów.

Ford Ranger jest oferowany z trzema różnymi wersjami kabiny: z kabiną pojedynczą, kabiną przedłużoną RAP (Rear Access Panel – dodatkowe wąskie tylne drzwi) oraz z kabiną podwójną (Double Cab). Kabina przedłużona RAP jest kabiną czterodrzwiową mającą dwoje normalnych drzwi z zawiasami z przodu i dwoje dodatkowych drzwi z zawiasami z tyłu.

To oryginalne rozwiązanie ułatwiające zajmowanie miejsc na tylnych siedzeniach lub ułatwiające wkładanie ciężkich przedmiotów po złożeniu tylnych siedzeń, pojawiło się po raz pierwszy w Fordzie Ranger w 2002 roku. Nie zapomniano również o bezpieczeństwie – specjalna konstrukcja kabiny RAP ze strukturą usztywniającą zastępującą tradycyjny słupek środkowy stosowany w kabinie podwójnej, zapewnia odpowiednio wysoką odporność na skutki uderzeń bocznych.

Wybór silnika i skrzyni biegów jest zależny od typu kabiny i skrzyni ładunkowej oraz od standardu wyposażenia Forda Ranger. W tabeli na końcu niniejszej informacji prasowej podano pełne zestawienie dostępnych wersji.

Nowoczesne detale stylistyczne

Ciekawym detalem stylistycznym, tym razem z boku, jest wykończona na czarno szczelina z otworem nawiewu w miejscu, gdzie kończy się przedni błotnik. W wersji Wildtrack dodatkowo umieszczono tam chromowany znaczek „Ranger”.

Duże lusterka boczne różnią się drobnymi detalami wykończenia w zależności od wersji wyposażeniowej. W wersji XL obudowy lusterek są formowane z tworzywa w kolorze czarnym, przy czym w wersji XLT mają one dodatkowo nakładki ozdobne w kolorze nadwozia. Natomiast podobne nakładki w wersjach Limited i Wildtrak mają wykończenie chromowane. Lusterka w wersji Wildtrak mają dodatkowo wbudowane małe kierunkowskazy diodowe (LED). Lusterka są składane, co ułatwia jazdę w miejscach gdzie przestrzeń jest ograniczona.

Różnice między poszczególnymi wersjami są również widoczne w wykończeniu tylnego zderzaka. W wersji XL zderzak ma kolor czarny, zaś wersje o wyższym standardzie mają zderzaki chromowane, przy czym w wersjach Limited i Wildtrak w zderzakach wbudowane są dodatkowo czujniki ułatwiające parkowanie tyłem. Innym akcentem dodatkowo poprawiającym komfort kierowcy i pasażerów są barwione szyby. Natomiast wersje Limited i Wildtrak w seryjnym wyposażeniu mają ciemne szyby przedziału pasażerskiego.

Paleta kolorów nadwozia najnowszego Forda Ranger obejmuje dziesięć atrakcyjnych i modnych odcieni, z których pięć pojawia się w ofercie po raz pierwszy. Są to kolory: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red oraz Desert Bronze.

Nowy Ford Ranger otrzymał także tylne światła w zmienionym, bardziej nowoczesnym kształcie, który optycznie scala tylną burtę z wyprofilowanymi bokami skrzyni ładunkowej. Tylne światła mają bezbarwne klosze, co jeszcze bardziej zbliża stylistykę Forda Ranger do rozwiązań spotykanych w samochodach typowo osobowych.

Styl, przestrzeń, staranność wykończenia i komfort

Mimo masywnie prezentującego się nadwozia i bardzo dobrych własności terenowych, dobrze wyciszone wnętrze nowego Forda Ranger zapewnia komfort typowy dla wysokiej klasy aut osobowych. Decydują o tym wygodne, ergonomiczne fotele, klimatyzacja oraz radioodtwarzacz z możliwością odsłuchiwania plików w formacie MP3. Nie mniej ważna jest jednak konstrukcja szkieletu nadwozia, która skutecznie tłumi drgania i odgłosy pochodzące z układu jezdnego.

Wszystkie wersje Forda Ranger w wyposażeniu standardowym mają radioodbiorniki AM/FM z odtwarzaczem płyt CD i możliwością odtwarzania plików MP3. W standardowym wyposażeniu wersji XLT i wyższych jest dodatkowe gniazdo AUX 3,5 mm do podłączania zewnętrznych odtwarzaczy. Radioodtwarzacze mają funkcjonalne wyświetlacze cyfrowe z wbudowanym zegarem.

Uzupełnieniem atrakcyjnej palety lakierów nadwozia jest interesujący wybór nowych materiałów obiciowych i wykończeniowych oraz wykładzin podłogowych, począwszy od praktycznych, wytrzymałych i łatwych w czyszczeniu obić materiałowych, aż po wysokiej klasy wykończenia z wykładziny dywanowej.

Po raz pierwszy wszystkie wersje wyposażeniowe z wyjątkiem XL mają dodatkowo maty podłogowe wykonane z tkaniny. Obicia foteli są wykonane ze specjalnie tkanych i plecionych tkanin tekstylnych. Tapicerka w wersji Limited jest wykonana ze skóry, zaś w wersji Wildtrak fotele są pokryte obiciami ze skóry zwykłej i alcantara.

W wersjach Limited i Wildtrak uwagę zwracają podświetlane progi drzwi. Wersja Wildtrak ma jeszcze specjalnie wykonane pedały z lekkiego stopu z powierzchnią o wykończeniu zapobiegającym ślizganiu się podeszwy obuwia.

Ford Ranger dysponuje znaczną liczbą pomysłowych i funkcjonalnych schowków. Wśród nich jest specjalne zagłębienie na okulary w środkowej konsoli, kieszenie na przednich drzwiach, mogące pomieścić 0,5-litrową butelkę oraz wysuwany pulpit w kształcie tacki nad zamykanym schowkiem w desce rozdzielczej naprzeciw pasażera.

Pulpit ten zajmuje całą szerokość deski rozdzielczej po stronie pasażera i wytrzymuje obciążenie do 10 kg. Tym samym idealnie sprawdza się jako pulpit do pracy, na którym można pisać, bądź rozłożyć mapę.

Duża centralna konsola składa się z dwóch sekcji. W górnym zagłębieniu jest miejsce na mniejsze drobiazgi, np. na telefon komórkowy. Niżej natomiast jest użyteczna przestrzeń na większe przedmioty, łącznie z 10 szczelinami na płyty kompaktowe. W dolnej części środkowej konsoli znalazły się dwa gniazdka 12V oraz – we wszystkich wersjach z wyjątkiem podstawowej XL – dodatkowe gniazdo AUX umożliwiające podłączenie iPoda lub innego dodatkowego zewnętrznego odtwarzacza muzyki.

Standardowe wyposażenie wszystkich czterech wersji Forda Ranger obejmuje także elektryczne sterowanie szyb. Do opuszczenia szyby po stronie kierowcy wystarczy jedno dotknięcie przycisku. Jest on dodatkowo podświetlany, przez co kierowca nie musi szukać go w ciemnościach.

W kabinie pojedynczej są dwa miejsca. Kabina przedłużona (RAP) mieści cztery osoby, zaś w kabinie podwójnej może podróżować pięć osób. Tylne siedzenia w kabinie przedłużonej (RAP) można złożyć dla uzyskania w ten sposób miejsca na przechowywanie cennego sprzętu, który jest bezpieczniejszy we wnętrzu niż w otwartej skrzyni ładunkowej.

Wydajna klimatyzacja, rozbudowane funkcje audio, wskaźniki podświetlane na czerwono oraz liczne elementy ozdobne, sprawiają, że wnętrze Forda Ranger jest bardzo wygodne.

Bogata gama wersji i silników

Bez względu na to, którą wersję wybiera nabywca, wszystkie zaskakują bogatym wyposażeniem standardowym i wysokim komfortem. Gama detali wykończenia staje się coraz szersza począwszy od wersji podstawowej XL, przez wersje wyższe XLT i Limited, aż po topową wersję Wildtrak. Również wybór jednostek napędowych jest szerszy w wersjach o wyższym standardzie.

Wersja Limited może być napędzana 2,5-litrową wersją silnika Duratorq TDCi z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów, bądź 3,0-litrową jednostką Duratorq TDCi współpracującą z przekładnią automatyczną. Ford Ranger Wildtrak jest dostępny z silnikiem 3,0-litrowym i ręczną skrzynią biegów.

We wszystkich wersjach poszerzono katalog dostępnego wyposażenia. Np. wersja Wildtrak ma w wykonaniu standardowym przyciemniane szyby, dodatkowe gniazdo AUX do zewnętrznych odtwarzaczy muzyki oraz 18-calowe obręcze z lekkiego stopu aluminium. Są to największe obręcze oferowane w standardzie dla Forda Ranger. Osadzone są na nich opony o wymiarach 255 / 60.

Również wybór obręczy kół i opon staje się coraz szerszy w wersjach o wyższym standardzie wyposażenia. Wersja podstawowa ma 15-calowe obręcze stalowe, wersje XLT i Limited mają 6-ramienne 16-calowe obręcze z lekkiego stopu, zaś „flagowy” Wildtrak jeździ na kołach 18-calowych. We wszystkich przypadkach opony są oponami AT, zapewniającymi optymalną przyczepność i własności trakcyjne na każdej nawierzchni.

Moc, własności jezdne i terenowe

Ofertę jednostek napędowych dla Forda Ranger tworzą dwa silniki Diesel Duratorq TDCi z turbodoładowaniem. Są to nowoczesne silniki z wtryskiem common-rail o pojemności 2,5 litra lub 3,0 litrów. Oba silniki wysokoprężne napędzają obie osie (napęd 4x4), przy czym napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 5-stopniowej ręcznej skrzyni biegów lub 5-biegowej przekładni automatycznej.

Kolejną nowinką w Fordzie Ranger jest zoptymalizowany dobór przełożeń skrzyni biegów. Wartość przełożenia pierwszego biegu zmniejszono o prawie 10 procent, drugiego zaś – o około 7 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Zmiany te zostały podyktowane dążeniem do poprawy charakterystyki pracy układu napędowego podczas ruszania z miejsca, a także podczas jazdy z bardzo małą prędkością w gęstym ruchu ulicznym, gdy pojazd ciągnie maksymalnie obciążoną przyczepę.

Użytkownicy, którzy często używają Forda Ranger do holowania przyczep z dużym ładunkiem z pewnością docenią większe możliwości, jakie dają nowe przełożenia. Dzięki nim Ford Ranger holujący przyczepy charakteryzuje się najkorzystniejszymi w swojej klasie parametrami, mogąc ciągnąć przyczepy wyposażone w hamulce o maksymalnej masie 3000 kg.

Silnik Duratorq TDCi w wersji 2,5-litrowej rozwija moc 143 KM i dysponuje maksymalnym momentem 330 Nm. Przy pomiarze w europejskim cyklu jazdy średniemu zużyciu paliwa odpowiada poziom emisji CO2 - 255 g/km dla wersji z napędem 4x4. Zużycie paliwa mierzone w europejskim cyklu mieszanym wynosi 9,3 l / 100 km dla wersji z kabiną pojedynczą i napędem 4x4.

Silnik Duratorq TDCi o pojemności 3,0 litrów ma moc 156 KM. W szczytowym momencie płasko przebiegającej krzywej momentu obrotowego jednostka ta dysponuje maksymalnym momentem 380 Nm.

W wersjach, w których 3,0-litrowy silnik współpracuje z przekładnią automatyczną, kierowca ma możliwość blokady 5 biegu za pomocą przełącznika na dźwigni zmiany przełożeń – tym samym kierowca ma możliwość zwiększenia dostępnego momentu napędowego w górnym zakresie obrotów. Prosty interfejs na tablicy przyrządów informuje kierowcę o wybranym trybie pracy przekładni w danej chwili.

Wersje Limited i Wildtrak mają na desce rozdzielczej dodatkowy zestaw wskaźników ułatwiający kierowcy jazdę w terenie. Zestaw ten jest umieszczony nad tablicą przyrządów i zawiera takie elementy jak: kompas, wskaźniki temperatury we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu oraz wskaźnik nachylenia terenu.

Konstrukcja układu napędowego Forda Ranger umożliwia jazdę w trzech trybach:

- 4x2 – do eksploatacji w normalnych warunkach drogowych;- 4x4H (przełożenie szosowe) – do eksploatacji na drogach o gorszej przyczepności i do jazdy terenowej;- 4x4L (przełożenie terenowe) – do jazdy w najcięższych warunkach terenowych i po bezdrożach.

Wybór napędu 4x4 w egzemplarzach z ręczną skrzynią biegów jest bardzo prosty dzięki łatwemu w użyciu przełącznikowi mechanizmu tzw. „wolnego koła” RFW (Remote Free Wheel). Przełącznik ten powoduje samoczynne włączenie lub odłączenie napędu na przednią oś. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca może łatwo przełączyć napęd tak, aby napędzał tylko tylne koła (napęd stały), co pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa.

W egzemplarzach Forda Ranger mających automatyczną skrzynię biegów do przełączania napędu 4WD/2WD służy tarcza wskaźnika znajdująca się obok dźwigni zmiany przełożeń. Wersje te nie mają przełącznika wolnego koła (RFW).

W wersji terenowej 4x4 Ford Ranger, dzięki wysokiemu zawieszeniu, dysponuje bardzo dużym prześwitem poprzecznym i świetnie radzi sobie z pokonywaniem przeszkód wodnych o głębokości do 750 mm. Duże kąty natarcia i zejścia (odpowiednio 34 i 20 stopni) pozwalają czuć się pewniej w terenie nawet mniej doświadczonemu kierowcy.

Skrzynia ładunkowa

O bardzo dobrych własnościach przewozowych Forda Ranger decyduje pojemna, otwarta skrzynia ładunkowa ze ścianami bocznymi o zwiększonej wysokości. Tak skonstruowana skrzynia zwiększa ładowność i pozwala na przewożenie bardzo zróżnicowanych ładunków.

Najważniejsze cechy skrzyni ładunkowej Forda Ranger:

- Tylna burta może być otwarta w dwóch położeniach: poziomo lub opuszczona całkowicie; opuszczona burta wytrzymuje statyczne obciążenie 250 kg.- Zaczepy do mocowania ładunku dobrze rozmieszczone na zewnątrz i wewnątrz skrzyni ładunkowej.- Zewnętrzne relingi umożliwiające mocowanie opończy.- Wewnętrzne nadkola zostały zaopatrzone w wyżłobienia umożliwiające łatwe wsuwanie elementów mocujących półki lub regały, co pozwala na bezpieczne rozmieszczenie i przewożenie ładunku.- Wytrzymała wykładzina skrzyni ładunkowej z sekcjami chroniącymi od wewnątrz boczne burty – dostępna seryjnie w wersjach o średnim i najwyższym standardzie wyposażenia.- Dostępne w ramach opcji: twardy dach (hardtop) mocowany nad skrzynią ładunkową lub miękka roleta nad skrzynią ładunkową (z wyjątkiem wersji Wildtrak).- Aluminiowe pałąki z tyłu w wersji Wildtrak – wytrzymują skierowaną do wewnątrz siłę 400 kg (np. siły ściskające przy zaciskaniu pasów mocujących ładunek.- Zamykana na klucz roleta nad skrzynią ładunkową wytrzymuje płasko rozłożone obciążenie 450 kg. Specjalne paski mocujące z boku ładunek mogą służyć także do bezpiecznego zamykania skrzyni ładunkowej poprzez zablokowanie tylnej burty od środka.

W zależności od zamontowanej kabiny nowy Ford Ranger dysponuje otwartą skrzynią ładunkową o jednej z trzech wielkości:

• kabina pojedyncza – 2290 mm x 1452 mm;• kabina przedłużona (RAP) – 1753 mm x 1452 mm;• kabina podwójna – 1530 mm x 1452 mm.

Własności jezdne

Najważniejsze elementy decydujące o wysokiej jakości jazdy Forda Ranger:

- Łagodne i przewidywalne przyspieszanie, we wszystkich warunkach łącznie z jazdą z pełnym obciążeniem.- Stabilność i łatwość kontroli nad pojazdem podczas hamowania – automatyczna korekta siły hamowania zapewnia pewne wytracanie prędkości nawet z pełnym obciążeniem.- Możliwość intuicyjnego korzystania z przyrządów i wskaźników, co zwiększa pewność prowadzenia.- Zawieszenie zapewniające lepsze własności trakcyjne i wyższy komfort nawet w trudnym terenie.- Łatwość parkowania i łatwość manewrowania przy niskich prędkościach dzięki konkurencyjnie małej średnicy zawracania i standardowo montowanemu wspomaganiu kierownicy.- Oba silniki Duratorq TDCi w wersjach o pojemności 2,5- i 3.0 litrów osiągają maksymalny moment w przedziale już od 1800 obr. / min.

Solidny i wytrzymały

Ford Ranger to nie tylko samochód stylowy i komfortowy. Jak przystało na półciężarówkę, to także samochód, który wielokrotnie dowiódł swojej trwałości i wytrzymałej konstrukcji.

Podstawą jest tutaj niezwykle solidna budowa, gdyż samochód od początku był projektowany jako pojazd użytkowy. Oryginalna rama o konstrukcji drabinkowej, wykonana z profili zamkniętych, z licznymi wzmocnieniami poprzecznymi i wzdłużnymi zapewnia znacznie większą sztywność i wytrzymałość niż ramy oparte na profilach dwuteownikowych lub belkach ceownikowych.

Właśnie konstrukcja ramy zapewnia Fordowi Ranger pierwszorzędne parametry związane z ładownością, holowaniem ciężkich przyczep, a także zwiększoną trwałością i lepszymi własnościami jezdnymi.

- Ford Ranger po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1996 roku ustanawiając w tym czasie nowe standardy w zakresie osiągów silnika, wysokich wartości momentu jednocześnie wskazując na wielkie znaczenie własności jezdnych, oferując przy tym najlepsze w swojej klasie parametry ładowności i możliwości holowania przyczep. Nowy Ford Ranger potwierdza wszystkie te zalety, dodatkowo poparte bogatym wyposażeniem zwiększającym komfort użytkowania oraz jakością wykonania – mówi Steve Adams.

Bezpieczeństwo

Kompleksowe i bardzo poważne traktowanie przez Forda kwestii bezpieczeństwa oznacza, że w razie wypadku wszystkie osoby jadące samochodem są skutecznie chronione. Wśród elementów zapewniających bezpieczeństwo bierne są: standardowo montowane czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Wersje XLT i wyższe są dodatkowo wyposażone w poduszki boczne.

Układy zwiększające bezpieczeństwo czynne to przede wszystkim układ ABS współpracujący z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD), które współdziałając ze sobą pomagają w uniknięciu sytuacji grożących wypadkiem. Działając wraz z układem ABS, EBD ogranicza siłę z jaką działają hamulce tylnych kół, co pomaga w utrzymaniu stabilności. Skuteczność działania obu układów jest niezależna od warunków jazdy i stopnia obciążenia pojazdu.

Nowe przednie fotele nie tylko prezentują się efektownie i nie tylko zapewniają wygodę podróżowania. Siedziska foteli są teraz wyposażone w profile zapobiegające wysunięciu się spod pasów w razie zderzenia. W połączeniu z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły naprężenia pasów oraz regulowanymi zagłówkami wnętrze kabiny Forda Ranger zapewnia bardzo wysoki stopień ochrony wszystkim jadącym. Bezpieczeństwo kierowcy dodatkowo zwiększa kolumna kierownicy o konstrukcji, która poddaje się w chwili zderzenia.

Trwałość i niskie koszty eksploatacji

Ford Ranger został zaprojektowany i zbudowany w sposób zapewniający niezawodność, solidność i bardzo dobre własności terenowe w praktycznie każdej sytuacji. Wszystkie wersje terenowe 4x4 otrzymały odpowiednie zabezpieczenia newralgicznych elementów podwozia. Również 70-litrowy zbiornik paliwa jest w większości wersji chroniony dodatkową stalową płytą.

Dzięki prześwitowi poprzecznemu 207 mm i możliwości pokonywania przeszkód wodnych o głębokości do 750 mm, wersja terenowa 4x4 dysponuje możliwościami na miarę naprawdę trudnych warunków terenowych. Maksymalny kąt przechyłu do 49º oraz kąty natarcia i zejścia, wynoszące odpowiednio 34º i 20º, świadczą o bardzo dobrych własnościach terenowych nowego Forda Ranger 4x4.

W czasie prób Ford Ranger był poddawany niezwykle ciężkim testom w różnych zakątkach świata gwarantujących jak najgorsze warunki eksploatacji: w kurzu i pyle na pustkowiach australijskiego Terytorium Północnego, czy w ekstremalnych temperaturach w nepalskich Himalajach – to tylko przykłady ekstremalnych warunków, jakim poddawano Forda Ranger w czasie prób.

Wszystkie wersje Forda Ranger są objęte 6-letnią gwarancją Forda na zabezpieczenie antykorozyjne, co potwierdza staranność wykonania i trwałość konstrukcji.

Dla wszystkich wersji przebiegi między przeglądami wynoszą 20 tys. km lub 12 miesięcy. Z kolei zalecane przebiegi, po których należy dokonywać wymiany filtrów powietrza i paliwa wynoszą 60 tys. km. Szersze przeglądy i ewentualną obsługę ważniejszych elementów układu hamulcowego oraz wymianę cieczy chłodzącej w silniku należy przeprowadzać co 200 tys. km.

Dbałość o środowisko i produkcja

Dbałość o środowisko naturalne odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu polityki Ford Motor Company. Opracowywanie i integracja procesów zarządzania produkcją w sposób uwzględniający wymogi środowiska obejmuje między innymi troskę o poprawę jakości i czystości powietrza oraz zmniejszenie zużycia paliwa i poprawy efektywności spalania w poszczególnych cyklach życia pojazdu.

Koncentruje się także na projektowaniu elementów, części i podzespołów w sposób ułatwiający recykling i powtórny ich przerób, gdy dobiegną końca okresu użytkowania.

Wszystkie egzemplarze Forda Ranger, bez względu na wersję, aż w 85 proc. nadają się do powtórnego przetworzenia (biorąc pod uwagę masę).

Warto zaznaczyć, że we wszystkich zakładach Forda wprowadzono procesy i technologie produkcyjne w odpowiedzialny sposób uwzględniające wymogi ochrony środowiska. Starannie monitorowane zużycie wody wraz z powtórnym wykorzystywaniem i oczyszczaniem wody w procesie produkcji Forda Ranger przyczyniło się do zmniejszenia zużycia wody aż o 65 procent.

CENY W POLSCE

KabinaWersjaCena netto / brutto (zł)PojedyńczaXL – 2.5 Duratorq TDCi 143 KM / 330 Nm69 000 / 84 180PrzedłużonaXL – 2.5 Duratorq TDCi 143 KM / 330 Nm74 000 / 90 280PodwójnaXL – 2.5 Duratorq TDCi 143 KM / 330 Nm82 000 / 100 040PodwójnaXLT – 2.5 Duratorq TDCi 143 KM / 330 Nm94 000 / 114 680PodwójnaLimited – 2.5 Duratorq TDCi 143 KM / 330 Nm100 500 / 122 610PodwójnaLimited – 3.0 Duratorq TDCi 156 KM / 380 Nm Automat108 000 / 131 760PodwójnaWildtrak – 3.0 Duratorq TDCi 156 KM / 380 Nm105 500 / 128 710PodwójnaWildtrak 2 – 3.0 Duratorq TDCi 156 KM / 380 Nm110 900 / 135 298

FordProtect – opcjonalny program przedłużenia gwarancji 3 lata – 2 238 zł netto (2 730 zł z VAT).

Wszystkie szczegóły dotyczące cen -u Autoryzowanych Dealerów Forda!

Kupuj bez VAT

Nabywając Forda Ranger na firmę, można odliczyć 100 procent podatku VAT zawartego w cenie pojazdu dzięki temu, że samochód ten spełnia wymagania Ustawy o podatku VAT zawarte w art. 86, pkt. 4 ust. 3 lub ust. 4 (posiada otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków i/lub posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu).

DANE I PARAMETRY FORDA RANGER

Oferta modelowaKabinaWersjaUkład jezdnyWersja silnika Duratorq TDCiSkrzynia biegówKoła i ogumienieKabina pojedynczaXL4x42,5 litra5-biegowa ręcznaObręcze stalowe 15" opony 235/70 R15Kabina przedłużona (RAP)XL4x42,5 litra5-biegowa ręcznaObręcze stalowe 15" opony 235/70 R15Kabina podwójnaXL, XLT, Limited, Wildtrak4x42,5 lub 3,0 litra5-biegowa ręczna lub 5-biegowa automatycznaObręcze aluminiowe 16" opony 215/70 R16. Obręcze aluminiowe 18" opony 255/60 R18 (Wildtrak)

Dane silników-Duratorq TDCi 2,5 litraDuratorq TDCi 3,0 litraTyp silnika4-cylindrowy, rzędowy4-cylindrowy, rzędowyPojemność skokowa (cm3)24992953Średnica cylindra x skok tłoka (mm)93 x 9296 x 102Maksymalny moment (Nm/obr/min)330/1800380/1800Moc maksymalna (KM/obr/min)143/3500156/3200Rodzaj paliwaOlej napędowyOlej napędowyLiczba cylindrów44Rozrząd16-zaworowy; wałek rozrządu w głowicy (DOHC)16-zaworowy; wałek rozrządu w głowicy (DOHC)Układ zasilania (paliwowy)Wtrysk bezpośredni common-railWtrysk bezpośredni common-railStopień sprężania18,0:118,0 +/-0,5:1Poj. zbiornika paliwa (litry)63 (4x2 kabina RAP), 7070Głowica cylindrówZ lekkiego stopuZ lekkiego stopuKadłub silnikaOdlewana z żeliwaOdlewana z żeliwaNorma emisji spalinEuro 4Euro 4Układ sterujący praca silnikaModuł elektronicznyModuł elektronicznySkrzynia biegów5-biegowa ręczna lub 5-biegowa automatyczna5-biegowa ręczna lub 5-biegowa automatyczna Skrzynia biegów (4x4)

Rodzaj 5-biegowa ręczna lub 5-biegowa automatycznaSprzęgłoSterowane hydraulicznie, jednotarczowe, suche, ze sprężyną tarczowąWartości przełożeń – ręczna skrzynia biegów 1 bieg4,2942 bieg2,4133 bieg1,4914 bieg1,0005 bieg0,800Bieg wsteczny3,391Przełożenie przekładni głównej3,727Wartości przełożeń – automatyczna skrzynia biegów 1 bieg3,2202 bieg2,2903 bieg1,5504 bieg1,0005 bieg0,710Bieg wsteczny3,070Przełożenie przekładni głównej3,727 Zużycie paliwa i osiągi W mieście Poza miastem Średnie zużycie OsiągiZużycie paliwa* (l/100km)Emisja CO2 (g/km)Zużycie paliwa* (l/100km)Emisja CO2 (g/km)Zużycie paliwa* (l/100km)Emisja CO2 (g/km)Prędkość maks. (km/h)Przyspieszenie 0-100 km (sek.) Kabina pojedyncza2.5 4x411,63158,02209,325515811,9 Kabina przedłużona (RAP)2.5 4x411,631582209,325515812,5 Kabina podwójna2.5 4x4 Skrzynia ręczna11,631582209,325515812,52.5 4x4 Automat.12,9342923910,427715814,73.0 4x4 Skrzynia ręczna11,73218,22259,526017011,33.0 4x4 Automat.12,63338,923610,227117013,3

*Uwaga: Podane wartości zużycia paliwa uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Unii Europejskiej EU 80/1268/EEC regulującą sposób pomiaru zużycia paliwa. Wartości te będą się różnić od wskaźników podawanych w innych częściach świata. Wymiary zewnętrzne (mm) i własności manewrowe (4x4)

Długość całkowita5080 - 5175Szerokość całkowita1805Wysokość całkowita1745 - 1795Rozstaw osi3000Zwis przedni890 - 975Zwis tylny1190 - 1205Prześwit poprzeczny (bez obciążenia)205Kas, głębokość przeszkód wodnych750Kąt natarcia (stopnie)34Kąt zejścia (stopnie)20Kąt przechyłu (bez obciążenia) (stopnie)49 Wymiary wnętrza i skrzyni ładunkowej (mm)Długość skrzyni ładunkowej (na wysokości podłogi)Kabina pojedyncza - 2280 Kabina przedłużona (RAP) - 1753Kabina podwójna - 1530Szerokość skrzyni ładunkowej (na wysokości podłogi) 1535Głębokość skrzyni ładunkowej (na wysokości podłogi) 465Szerokość między nadkolami 1090Wysokość podłogi skrzyni od podłoża (bez obciążenia) 669 - 805Wysokość wnętrza w kabinie (przód) 1012Maks. ilość miejsca na nogi (przód) Kabina pojedyncza1049 Kabina przedłużona (RAP) i kabina podwójna1068 Masy i obciążeniaDaneŁadowność (netto)*Ładowność (brutto)**Dop. masa całkowita pojazdu (DMC) (kg)Masa własna (kg) ***Przełożenie tylnego mostuDop. masa całkowita zestawu (pojazd z przyczepą) (kg) Kabina pojedyncza2.5 Duratorq TDCi (143 KM)11601235301017753,736010 Kabina przedłużona (RAP)2.5 Duratorq TDCi (143 KM)10751150299518453.735995 Kabina podwójna2.5 Duratorq TDCi (143 KM) 4x4 – ręczna skrzynia biegów10651140298518453.7359852.5 Duratorq TDCi (143 KM) 4x4 – przekł. automatyczna9941069299519263.7359853.0 Duratorq TDCi (156 KM) 4x4 – przekł. automatyczna9971072298519133.7359853.0 Duratorq TDCi (156 KM) 4x4 – przekł. automatyczna9941069299519263.735995

* Ładowność netto = Dopuszczalna masa całkowita pojazdu minus masa własna pojazdu minus 75kg jako waga kierowcy.

** Ładowność brutto = Dopuszczalna masa całkowita pojazdu minus masa własna pojazdu.

*** Masa własna pojazdu = Masa pojazdu gotowego do jazdy, z pełnym wyposażeniem, paliwem i płynami, lecz bez ładunku i bez kierowcy oraz pasażerów.