"Auto Świat" zaprosił do Genewy kilkanaście osób z polskich firm samochodowych. {player}1174242569205.flv{/player}Wszystko rozstrzygnęło się na torze pod RzymemPrzypomnijmy zasady tej międzynarodowej akcji. PlebiscytAUTO 1 organizowany jest w 24 krajach Europy. Czytelnicy pism motoryzacyjnych w tych krajach wybierają najlepsze auta w 6 kategoriach oraz to najważniejsze - AUTO 1. Samochody, które zwyciężyły w poszczególnych krajach, trafiły do wielkiego finału. Zakwalifikowano po 3 modele z każdej kategorii, tak więc w sumie ostatecznej ocenie poddano 18 kandydatów. Natorze Bridgestone'a, znanego producenta opon - m.in. do bolidów Formuły 1 - w Aprilii niedaleko Rzymu, wszyscy kandydaci poddani zostali wszechstronnym testom i ocenom. Te samochody, któreczytelnicy z całej Europy uznali za najlepsze, dostały się w ręce34 jurorów. Największe grono stanowili redaktorzy naczelni pism motoryzacyjnych z 24 krajów. {player}1174242569208.flv{/player}{player}1174242569214.flv{/player}W jury plebiscytu znalazło się również 5 inżynierów i techników samochodowych a także 5 znanych kierowców wyścigowych. Wśród nich Walter Röhrl, dwukrotny mistrz świata w rajdach. Redaktorzy naczelni mieli do dyspozycji wspaniale przygotowany tor do jazdy szybkiej, specjalne place do wykonywania manewrów sprawdzających skuteczność hamulców i zachowania samochodu na zakrętach.Dziennikarze porównywali również ceny, wyposażenie, komfort jazdy, stylistykę nadwozia i wnętrza każdego auta. Podobnie jak pozostali jurorzy, w każdej kategoriimieli do dyspozycji od 1 do 10 punktów.Po ich podsumowaniu wyłoniono zwycięzców w poszczególnych kategoriach. W ten sposób do Genewy na uroczystą galę trafiło 6 samochodów: Volvo C 30, Leksus GS 450h, Ford S-Max, BMW X5, BMW serii 3 Coupé i VW Eos. Te samochody uzyskały najwięcej punktów od jurorów. Na zdjęciach powyżej pokazujemy punktację wszystkich 18 samochodów biorących udział w testach pod Rzymem. Wielka i prestiżowa gala w Genewie To wyjątkowa okazja dla wszystkich zaproszonych gości, by w jednym miejscu spotkać tyle znakomitości świata motoryzacji. Przedstawiciele 6 firm odebrali zwycięskie statuetki w poszczególnych kategoriach.Do końca nie było wiadomo, który samochódzdobędzie tytuł AUTO 1 w Europie. Ostateczną decyzję na oczach zgromadzonych gości podjęli redaktorzy naczelni 24 pism motoryzacyjnych. W bezpośrednim głosowaniu komputerowym przyznali ostateczne punkty. Tytuł AUTO 1 w Europie zdobył Ford S-Max, zdobywając głosy 9 redaktorów naczelnych. Na drugim miejscu znalazł się Lexus GS 450h, na trzecim BMW serii 3 coupé. Zwycięzcom gratulujemy!{player}1174242569211.flv{/player}{player}1174242569217.flv{/player}Co i jak oceniali sędziowie? - Kierowcy rajdowi: do ich zadań należała ocenachrakterystyki silnika, przyspieszenia, elastyczności, prędkości maksymalnej, działania hamulców, drogi hamowania, zawieszenia, zmiany biegów, działania elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. Najwyżej ocenili BMW X5, Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Gallardo. - Dziennikarze oceniali stylistykę nadwozia i wnętrza, image marki i modelu, jakość wykończenia, koncepcję urządzenia wnętrza, łatwość obsługi, komfort jazdy, radość z jazdy, przystosowanie auta do spełniania codziennych zadań, stosunek ceny do jakości. Najwięcej punktów przyznali dla BMW X5, Forda S-Maxa, Lexusa GS 450h i BMW serii 3 Coupé. - Technicy przyznawali punkty za konstrukcję samochodu, dokładność spasowania poszczególnych elementów, jakość materiałów i wykonania, czynne i bierne bezpieczeństwo, ładowność, poziom hałasu we wnętrzu, zużycie paliwa, emisję spalin, łatwość dokonywania napraw. {player}1174242569220.flv{/player}
Ford S-Max - Najlepszy w Europie
Na uroczystej gali podczas salonu samochodowego w Genewie ogłoszono wyniki plebiscytu AUTO 1 2007 w Europie. Wzięły w niej udział najważniejsze osoby z branży motoryzacyjnej na świecie, szefowie koncernów samochodowych, oponiarskich, olejowych.