„ Dużym sukcesem Forda w Polsce w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek zmodernizowanego Forda Fiesta i Fusion wraz z nową strategią sprzedaży samochodów segmentu B. W 2006 roku Ford odnotował niespotykany do tej pory wzrost zainteresowania klientów Fordem Fiesta. W ciągu mijających 12 miesięcy Ford sprzedał 2.892 sztuki tego modelu, tj. o 76.5% więcej niż 2005 roku. Co ważne zainteresowanieto nie osłabiło pozycji Forda Fusion, który znalazł 2.614 nabywców (jest to wielkość sprzedaży mniejsza o 19 sztuk niż w 2005 roku).

Również premiera nowego Forda S-MAX oraz Galaxy na rynku polskim zakończyła się sukcesem. Sprzedaż Forda S-MAX – zdobywcy prestiżowego tytułu "Samochód Roku 2007" – wyniosła 269 sztuk, zaś w przypadku Forda Galaxy – 70 sztuk. Prognozowane wielkości sprzedaży zostały przekroczone w przypadku pierwszego modelu o ponad 30%i o blisko 40% w przypadku drugiego.

Ford Focus, na bazie którego powstaje zwycięskie auto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2006, pozostaje jednym z najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Polsce. W 2006 roku do klientów trafiło 8.493 sztuki tego modelu i dzięki temu jest to najlepiej sprzedający się model Forda w Polsce.

Sprzedaż pozostałych modeli osobowych Forda była na nieco niższym poziomie niżw 2005 roku – do klientów trafiło 57 sztuk Forda Ka, 360 sztuk Forda Focus C-MAX oraz 2 956 sztuk Forda Mondeo.

W drugiej połowie ubiegłego roku na polskim rynku debiutował nowy Ford Transit, zdobywca zaszczytnego tytułu Samochodu Dostawczego Roku 2007. Łączna sprzedaż poprzedniego oraz obecnego modelu wyniosła 2 999 sztuk.

W ofercie od maja 2006 roku znajduje się nowy lekki samochód dostawczy - Ford Fiesta van – jego sprzedaż w ciągu 8 miesięcy ubiegłego roku wyniosła 281 sztuk. Drugi lekki samochód dostawczy – Ford Transit Connect – znalazł 279 nabywców.

-Ubiegły rok był dla nas trudny – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes Ford Polska Sp. z o.o. Rynek już oczekuje nowego Forda Mondeo więc siłą rzeczy sprzedaż poprzedniej wersji jest na niższym poziomie niż we wcześniejszych latach, co odbiło się na całkowitym wyniku Forda. Z drugiej strony udanie wprowadziliśmy naszą strategię sprzedaży aut segmentu B, w którym odnotowaliśmy olbrzymi wzrost sprzedaży. Dzięki temu utrzymaliśmy mocną piątą pozycję w rankingu najchętniej kupowanych marek samochodów w Polsce – dodał Prezes Kołodziejczyk.

W obszarze serwisu i obsługi posprzedażnej Ford Polska Sp. z o.o. odnotowała w ubiegłym roku m.in. wzrost sprzedaży części zamiennych o 10% względem roku 2005 oraz poprawę procesu zaopatrzeniai logistyki dostaw części zamiennych do dilerów. W roku 2006 firma Ford Polska zmieniła tryb dostaw części zamiennych do dilerów z dziennych na dostawy nocne, a także dodatkowo zwiększyła asortyment części składowanychw centralnym polskim magazynie części w Teresinie z 18 000 do 22 000 pozycji.

W 2006 roku odbyła się kolejna edycja Olimpiady Serwisowej Forda. W dniu 14 września ub. roku firma Ford Polska zorganizowała we Wrocławiu finał konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Doradcy Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku i Lakiernika Roku. Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda. Rywalizacja ma także zachęcać pracowników stacji dilerskich do stałego dokształcania się.

-Dzięki organizowanej od czterech lat rywalizacji obserwujemy znaczący wzrost wskaźnika zadowolenia klientów z usług oferowanych przez serwisy Forda – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Serwisu i Obsługi Posprzedażnej Ford Polska. W ubiegłym roku wskaźnik ten, wyrażony % klientów całkowicie zadowolonych, wzrósł o 3% w kategorii samochodów osobowych i o 5% w kategorii samochodów dostawczych – wyjaśnił D.Lech.

W 2006 roku była prowadzona dalsza reorganizacja sieci Autoryzowanych Dilerów Forda. o grona Autoryzowanych Dilerów Forda dołączyły firmy: Kaźmierczak w Opatówku k/ Kalisza, Biacomex wBiałystoku, Eucar w Ełku oraz Planet Car w Siedlcach. Nowe obiekty zostały uruchomione przez: Moto Market w Bydgoszczy, Rad Motors w Radomiu, Pol-Motors we Wrocławiu oraz Auto Boss w Chorzowie. W minionym roku Ford Polska Sp. z o.o. zakończyła współpracę z: Auto Salon Pleszew, G.K.G. Car Bytom, Folwark Żywiec oraz Moskal Motors w Janowie Lubelskim i Zamościu. Z dniem 1 stycznia 2007 roku została także zakończona współpraca z firmami Wegner z Elbląga i Szumilasz Zawiercia w zakresie sprzedaży i serwisowania pojazdów oraz z firmami Wikar Nowy Targ, Tares Tarnobrzeg i Kross Krosno w zakresie sprzedaży samochodów.

Mijający rok był kolejnym, w którym Ford Motor Company znacząco umocniła współpracę z dostawcami podzespołów z Polski. Paleta części produkcyjnych kupowanych w Polsce jest bardzo bogata. Obejmuje m.in. liczne elementy wnętrza pojazdu, w tym fotele, pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne, dywaniki, elementy klimatyzacji, wytłoczki z blachy i kompletne podzespoły, amortyzatory, opony i felgi aluminiowe, hamulce, korpusy silnika, zawory silnikowe, chłodnice, okablowanie, lampy, akumulatory, kompletne uszczelnienia karoserii i inne wyroby gumowe. Współpraca z polskimi producentami nie ogranicza się jedynie do zakupu podzespołów. W 2006 roku firma Ford zakupiła także w Polsce szereg dóbr inwestycyjnych (np. tłoczniki blach samochodowych) i usługi przemysłowe.

-Wartość towarów i usług kupowanych u polskich dostawców przekracza obecnie 600 mln USD rocznie - powiedział Andrzej Geryszewski, Dyrektor Biura Rozwoju Zakupów Ford Motor Company w Polsce. Wraz z wprowadzaniem nowych modeli samochodów Ford, a także z uruchomieniem produkcji następcy Forda Ka w tyskiej fabryce Fiataspodziewamy się znaczącego zwiększenia tej wartości w nadchodzących latach.

W grudniu 2006 roku została podpisana umowa o współpracy Polskiego Komitetu Olimpijskiego z Konsorcjum Autoryzowanych Dilerów Forda w Polsce. Umowa przyznaje Konsorcjum prawo do wykorzystywania w swojej działalności (w tym – w promocjii reklamie) polskiej symboliki olimpijskiej oraz tytułów „oficjalnego partnera”: polskiego ruchu olimpijskiego, polskiej reprezentacji olimpijskiej Pekin’2008 i Polskiego Komitetu Olimpijskiego. W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. była głównym sponsorem oficjalnego Pucharu Polski "Ford Kite Cup", który obejmował cztery rundy zawodów w Łebie, Juracie, Jastarni i Rewie.

-W ostatnim kwartale 2006 roku odnotowaliśmy w Polsce niewielki wzrost sprzedaży samochodów nowych – powiedział Adam Kołodziejczyk. Mam nadzieję, że ta tendencja utrzyma się i powoli polski rynek zacznie wychodzić z dołka ostatnich lat. Dla nas w tym roku najważniejszą premierą jest nowy Ford Mondeo oraz nowy samochód terenowy 4x4 z nadwoziem pick-up Ford Ranger. Ponadto na polskim rynku zadebiutują Ford Focus Coupe-Cabriolet, odnowiony Ford C-MAX i Ford Transit Connect oraz Ford Transit z napędem 4x4 – zakończył Adam Kołodziejczyk.