GMC Terrain jest bliźniakiem nowej generacji SUV-a Chevrolet Equinox, z którym wspólną ma platformę podwoziową, jednostki napędowe, skrzynie biegów, osie i napęd przednich lub wszystkich kół. Od swojego nieco starszego rodzeństwa odróżnia się natomiast wyglądem nadwozia, które jest bardziej kanciaste. Wnętrze nowości oferuje miejsce dla pięciu pasażerów i ich bagaży.

Pod maską GMC Terrain może ukrywać się jeden z dwóch oferowanych wolnossących silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszym z nich jest 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,4 l oferująca moc 136 kW (182 KM) przy 6700 obr./min i moment obrotowy 236 Nm przy 4800 obr./min. Drugim oferowanym silnikiem będzie 3,0 V6 o mocy 197 kW (264 KM) przy 6950 obr./min i momencie obrotowym 301 Nm przy 5100 obr./min.

Oba silniki połączono z 6-biegowym automatem, przy czym 4-cylindrowy silnik współpracuje z przekładnią Hydra-matic 6T45, 6-cylindrowy z typem 6T70 umożliwiającym manualną zmianę biegów. Obie jednostki są do dyspozycji zarówno z napędem na przód, jak i na wszystkie koła.

Pięciodrzwiowy pięciomiejscowy crossover ma 4705 mm długości, 1850 mm szerokości, 1684 mm szerokości, a długość rozstawu osi wynosi 2857 mm. Za drugim rzędem siedzeń znajduje się bagażnik o pojemności do 894 l, a po złożeniu tylnej kanapy można zwiększyć go do 1809 l.

Premierę nowości zaplanowano na 9 kwietnia.