• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat GMC

GMC

GMC

GMC to amerykańska firma produkująca samochody sportowo-użytkowe, terenowe i ciężarowe. Początki marki sięgają 1902 roku, kiedy to powstała spółka Rapid Motor Vehicle Company założona przez Maksa Grabowskiego, będąca jednym z pierwszych producentów ciężarówek. General Motors kupiło markę w 1909 roku i 3 lata później na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku został zaprezentowana nowa marka GMC Truck.

W trakcie wojny ich model CCKW(o ładowności do 2,5 tony!) był jedną z podstawowych ciężarówek w amerykańskiej armii. Przez długi czas modele miały takie oznaczenia na swoich nadwoziach, aż w końcu w 1996 roku zdecydowano o usunięciu słowa Truck z nazwy.

Jednym z najbardziej emocjonujących modeli marki, był Typhoon. Wyposażono go w 4,3 litrowy silnik V6 o mocy bliskiej 300 koni, co pozwalało mu osiągać „setkę” w 5,5 sekund i osiągać prędkość 200 km/h. Ten sam model w wersji pick-up osiągał 100km/h o sekundę szybciej. Osiągi były oszmiałające dla samochodu, który wygladał jak samochód rodzinny.

GMC - modele

Ikona samochodu

GMC Acadia

Ikona samochodu

GMC Yukon

GMC - powiązane artykuły

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Raport jakości samochodów J.D. Power. Kia i Hyundai znów lepsze od marek niemieckich i japońskich

Samochody koreańskich marek znów górą. Kia, Hyundai i Genesis triumfują w najnowszym rankingu jakości kilkuletnich używanych samochodów instytutu badawczego J.D. Power, wyprzedzając nawet renomowane marki z segmentu premium z Japonii, Niemiec i USA.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Jeśli nie zapniesz pasów, to nie pojedziesz - dobry pomysł?

Nie zapniesz pasa bezpieczeństwa, to nie pojedziesz. Taki jest cel systemu "Buckle To Drive", który General Motors stosuje w wybranych samochodach od 2019 r. Od przyszłego roku większość aut koncernu GM będzie miał to rozwiązanie, a w dodatku jego działanie zostanie rozszerzone.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Karetka GMC 3500 stała się kamperem i jest na sprzedaż

Ten GMC 3500 z napędem 4x4 rozpoczął karierę jako karetka. Jednak po latach samochód został przerobiony i stał się… kamperem. Pojazd ma na pokładzie wszelkie udogodnienia, jakich oczekuje się od tego typu auta, a do tego dochodzi zaleta w postaci nietypowego wyglądu.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Jakość nowych samochodów. Niemieckie na szarym końcu

Amerykanie sprawdzili jakość nowych samochodów z rocznika 2021. Jak co roku przepytano nabywców nowych aut, by podzielili się wrażeniami po pierwszych 90 dni użytkowania. Okazuje się, że najwięcej powodów do narzekania mają klienci dobrze znanych marek z Japonii, Niemiec i USA.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Nie wszystkie marki tracą tak wielu klientów – ranking lojalności J.D. Power

Okazuje się, że nie każdy kierowca chętnie kupuje kolejny samochód tej samej marki. Zdarza się, że słabe doświadczenia związane z eksploatacją i obsługą serwisową mogą na dobre zniechęcić do danego producenta. Oto ranking marek, które mogą poszczycić się nie tylko najbardziej lojalnymi klientami, ale także tych firm, które skutecznie zniechęciły potencjalnych nabywców.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Jakość nowych samochodów i satysfakcja użytkowania – nowy raport zza oceanu

Oto amerykańskie spojrzenie na nowe samochody. JD Power sprawdził czy nabywcy nowych modeli są z nich zadowoleni po pierwszych 90 dniach użytkowania. Pod uwagę wzięto nie tylko kwestie niezawodności, ale także wszelkie doświadczenia związane z użytkowaniem. Okazuje się, że niektóre marki mają powody do niepokoju.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Amerykanie znów oceniają jakość nowych aut. Tym razem sprawdzili, jak sprawują się samochody z rocznika 2020 po pierwszych trzech miesiącach użytkowania. Okazuje się, że sporo powodów do narzekania mają klienci marek premium.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

IIHS: katastrofa dla Forda i Jeepa

Pasażer z przodu nie jest tak dobrze chroniony jak kierowca – szczególnie w Fordzie Explorer i Jeepie Grand Cherokee. Amerykańskie samochody zaliczyły poważną wpadkę podczas nowych testów zderzeniowych IIHS

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Powrót Dunlop No Limit VTG Racing Teamu z europejskiego tournée

Dunlop No Limit VTG Racing Team po licznych wyjazdach i sukcesach zagranicznych powraca na rodzime podwórko. Marcin Blauth wystartuje 18 września (niedziela) w finałowej rundzie SSS Racing 1/4 mili w Białej Podlaskiej

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Crossovery, którym nie wyszło

Crossovery są teraz najmodniejsze i wygląda na to, że świat należy do nich. Cóż, nie wszystkie przepisy na przemieszanie segmentów rynkowych były udane. Przedstawiamy te, które nie wypaliły.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Dunlop No Limit VTG Racing Team ponownie zwycięża

30 lipca odbyła się w kolejna edycja Hyundai Power Fest 2011, będąca3. rundą Mistrzostw Centralnej Europy oraz 5. rundą Mistrzostw Słowacji w wyścigach na 1/4 mili. Grzegorz Staszewski w Corvette VTG stanął na pierwszym stopniu podium, a zaraz za nim uplasował się Marcin Blauth w Typhoonie No Limit

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Dunlop No Limit VTG Racing Team powraca na Słowację zrobić porządki

Już 30 lipca zespół wyścigowy Dunlop No Limit VTG wystąpi na Hyundai Power Fest 2011, będącym 5. rundą Mistrzostw Słowacji oraz 3. rundą Mistrzostw Centralnej Europy w wyścigach na 1/4 mili. Czy Polacy ponownie sięgną po zwycięstwo?

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

GMC Sierra – nie wierzę, że powstał, bo brak dla niego miejsca

Żyjemy w czasach, gdy auta takie GMC Sierra nie mają prawa istnieć. A jednak istnieją.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Atrakcyjny pikap GMC Sierra HD w Detroit

General Motors zaprezentuje za kilka tygodni podczas Detroit Auto Show 2011 studyjnego pikapa, który jest krótszym wydaniem wersji produkcyjnej

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

GMC Terrain – nowy pięciomiescowy crossover

Marka GMC należąca do koncernu General Motors przedstawi na salonie samochodowym w Nowym Jorku swój nowy model – 5-drzwiowy crossover.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Chicago 2008: GMC Sierra Hybrid – oszczędny full-size pickup dla USA

Po modelach Chevrolet Tahoe i Cadillac Escalade nowy układ hybrydowy koncernu GM pojawi się także w GMC Sierra.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

Chicago 2008: GMC Denali XT Concept: hybrydowy pickup spalający etanol

Podczas salonu samochodwego w Chicago kolejni producenci prezentują swoje nowości. GMC przygotowało czterodrzwiowy pickup z ekologicznymi ambicjami, któremu nie brakuje sportowego charakteru.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

GMC Terrain: Opel Antara dla Środkowego Wschodu

General Motors zaprezentowało w Kuwejcie nowego SUV-a, któremu na masce widnieją trzy litery – GMC. Europejczyk patrząc na terenówkę rozpozna w niej Opel Antara.

Honda CR-V II (2001-06) – wśród SUV-ów z tego okresu CR-V jest jedną z lepszych propozycji dla rodziny

GMC Acadia: nowy crossover dla USA

GMC Acadia to nowy crossover zbudowany według potrzeb amerykańskich klientów.

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech