W około osiem dni, kierowca chce dotrzeć z Magadanu, położonego najdalej na wschód miasta na kontynencie azjatyckim, do którego można dojechać samochodem, do Lizbony – najbardziej wysuniętego na zachód miasta na kontynencie europejskim.

Podobnie jak podczas wcześniejszych wypraw, niemiecki podróżnik przekaże zebrane fundusze organizacji charytatywnej SOS Wioski Dziecięce na Białorusi, którą odwiedzi po ukończeniu wyzwania. Mając na koncie długą listę rekordowych przejazdów, Rainer po raz kolejny wybrał markę Goodyear jako zaufanego partnera do ustanowienia najlepszego wyniku na świecie.

Wcześniejsze rekordy

Amerykański producent również ma na swoim koncie wiele przełomowych osiągnięć: jest pierwszą firmą, której opony znalazły się na księżycu, pierwszą marką, która wprowadziła opony terenowe i pierwszą, na której oponach kierowcy wygrali 350 wyścigów Grand Prix F1. Rainer Zietlow pobił długodystansowe rekordy świata już czterokrotnie. Obecne wyzwanie będzie jego piątym. Podczas tej próby Zietlow przejedzie przez 11 stref czasowych, zaczynając od Magadanu – położonego najbardziej na wschód miejsca w Eurazji, do którego można dotrzeć samochodem. Największym wyzwaniem będzie przejechanie przez zakorkowaną Moskwę oraz pokonanie słynnej Autostrady Kołyma, czyli liczącej 3000 km szutrowej drogi, która ustawi wysoko poprzeczkę zarówno ekipie, jak i samochodowi i oponom.

Aby przejechać kontynent w rekordowym czasie, Rainer Zietlow po raz trzeci postawi na współpracę z Goodyearem, korzystając z opon z serii Wrangler. Tym razem wykorzysta opony Wrangler HP All Weather. Wcześniej Niemiec współpracował z amerykańskim producentem podczas obu przejazdów pomiędzy Przylądkiem Północnym a Przylądkiem Igielnym.

Rainer z Magadanu do Jakucka pojedzie na oponach Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure with Kevlar, oferujących doskonałe możliwości terenowe nawet w bardzo wymagających i ekstremalnych warunkach. Natomiast do jazdy po sypkim żwirze i autostradzie z Jakucka do Lizbony, Rainer użyje opon Wrangler HP All Weather, zaprojektowanych dla pojazdów klasy SUV i 4X4. Ogumienie to łączy solidne całoroczne osiągi na asfalcie i utwardzonych drogach z wysokimi możliwościami terenowymi. Ponadto, oferuje bardzo dobrą trakcję na mokrych nawierzchniach i taką samą odporność na aquaplaning, co zapewni zespołowi niezbędną pewność siebie na drodze do Lizbony.

„Rainer będzie musiał zmierzyć się z wieloma różnymi nawierzchniami, takimi jak asfalt, szuter i błoto, a także ze zmiennymi warunkami pogodowymi” – wyjaśnia Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu Goodyear w regionie EMEA.

„Wyposażyliśmy Rainera w opony z rodziny Wrangler, które zapewnią bardzo dobre osiągi podczas długiego i trudnego przejazdu, a także, podobnie do innych produktów naszej marki, okażą się niezawodne”– dodaje A. Bortoluzzi.

Próba bicia rekordu zajmie około ośmiu dni. Zietlow i jego ekipa – kamerzysta Marius Biela i rosyjski dziennikarz Piotr Bakanow, przejadą w tym czasie przez siedem krajów: Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy, Francję, Hiszpanię i Portugalię.

Samochód zostanie wyposażony łącznie w siedem opon marki Goodyear: cztery zamontowane na kołach oraz trzy zapasowe. Pozostałymi partnerami zaangażowanymi w przedsięwzięcie są: Grupa Volkswagen Rosja, LukOil, Ferodo, Champion, Immarsat, Exide, Borbet i Kuehne+Naegel.

Aktualny rekord świata, ustanowiony w 2008 roku przez Matthiasa Göttenauer i Andreasa Renza to 8 dni i 12 godzin.