W przeciwieństwie do ubiegłego sezonu zakres homologacji parametrów silnika zwiększył się. Wyszczególniono elementy, których wymiana w bolidzie nie będzie wiązać się z żadną karą. Warunek jest taki, aby wymieniany element był dokładnie tak samo zaprojektowany jak poprzedni. Najistotniejszą zmianą jest możliwość pierwszej wymiany silnika bez uzyskania kary. Jej uniknięcie będzie jednak możliwe tylko w przypadku faktycznej usterki jednostki napędowej.

Kolejna zmiana dotyczy standaryzacji centralnej jednostki elektronicznej w bolidzie. Wszystkie elementy sprzężone z silnikiem (również skrzynia biegów) nadzorowane będą przez standardową jednostkę centralną (ECU). Sama jednostka i jej oprogramowanie będzie jednakowe samo dla wszystkich zespołów.

Moduł wyprodukuje McLaren przy współpracy z Microsoftem. Będzie się różnił się od tych, jakie były używane dotychczas przez poszczególne zespoły. Różnice nie dotyczą tylko kształtu urządzenia czy jego komponentów - zastosowanie nowej jednostki pociąga za sobą konieczność zmiany specyfikacji technicznej całego bolidu. Nowa jednostka posiada o połowę mniejszą moc obliczeniową oraz jest o 35procent cięższa. Główną zmianą, jaką niesie standaryzacja ECU jest zlikwidowanie systemów wspomagania kierowcy: kontroli trakcji oraz systemu hamowania silnikiem.

W nowym sezonie bolidy będą mieć zmodyfikowany kokpit - zmiana polepsza boczną ochronę głowy kierowcy. Obecnie osłona głowy kierowcy będzie wyższa o 20 milimetrów. Zmiana pociagnęła za soba koniecznośc przemieszczenia lusterek bocznych w bolidzie.Dozwolone materiały

FIA wprowadziła aneks do regulaminu, w którym przedstawiła listę materiałów, które mogą być stosowane przy produkcji bolidu. Zmiana jest podyktowana redukcją kosztów w Formule 1.

FIA kontroluje mieszankę paliwową w Formule 1 od 1993 roku. Teraz FIA zadecydowała, że w nowym sezonie przynajmniej 5,75 procenta całkowitej ilości paliwa musi stanowić biopaliwo. Taka ilość paliwa pochodzącego ze źródeł organicznych ma spełniać normy dla samochodów cywilnych w 2010 roku.

Testy. W ramach promocji rozwoju talentów młodych kierowców FIA uściśliła, że czas, jaki spędzą na torze młodzi zawodnicy, którzy w ostatnich 2 latach nie uczestniczyli w żadnym wyścigu Formuły 1 nie będzie liczony jako oficjalny czas testów. Młodzi szczęśliwcy będą mogli przejechać 350 km bolidem F1. Zespoły do tej pory niechętnie oddawały czas testów młodym adeptom Formuły 1.

T-car to tzw. samochód zapasowy, który w poprzednim sezonie był na wyposażeniu każdego teamu na wypadek doszczętnego rozbicia bolidu zasadniczego. W sezonie 2008 T-cary zostaną zlikwidowane. Zespół podczas treningów i wyścigu dysponował będzie tylko dwoma bolidami. Wprowadzenie takich zmian powoduje, że całkowite zniszczenie bolidu podczas treningów przed wyścigiem lub kwalifikacji odbiera automatycznie możliwość startu kierowcy w danym wyścigu.

W nowym sezonie skrzynia biegów będzie musiała wytrzymać obciążenia aż czterech weekendów wyścigowych. Każda wcześniejsza usterka skrzyni spowoduje, że kierowca zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie wyścigu. Nawet, jeśli kierowca nie ukończy wyścigu skrzynia biegów musi pozostać w bolidzie na następne wyścigi. Wyjątkiem jest sytuacja, w której kierowca nie ukończy wyścigu z przyczyn niebędących pod kontrolą samego kierowcy i zespołu. W takim przypadku wymiana skrzyni może odbyć się bez kary. Podobnie jak w poprzednim sezonie, jeden raz w trakcie weekendu zespół może zmienić przełożenia skrzyni biegów, aby lepiej dopasować się do charakterystyki toru.

Paliwo, które zostało wlane do bolidu przed trzecią częścią kwalifikacji nie może zostać uzupełnione aż do startu w wyścigu. Nie ma zatem możliwości uzupełnienia paliwa po trzeciej części kwalifikacji jak to miało miejsce w ubiegłym sezonie. Taka zmiana spowoduje oczywiście, że podczas wyścigu dużo wcześniej obserwować będziemy wizyty kierowców w pit stopie.

Przebieg kwalifikacji

Kwalifikacje trwać będą każdorazowo od godziny 14:00 do godziny 15:00.

Sesja będzie przebiegać następująco:

- Od 14:00 do 14:20 odbędzie się Q1: a na tor będą mogły wyjechać wszystkie bolidy. Sześciu kierowców z najgorszymi czasami po zakończeniu etapu odpadnie z udziału w dalszej części kwalifikacji. Czasy pozostałych zostaną skasowane.

- Od 14:27 do 14:42 odbędzie się Q2: na tor będzie mogło wyjechać 16 samochodów, po skończeniu tego etapu sześciu najwolniejszych kierowców odpadnie z rywalizacji w dalszej części kwalifikacji. Czasy pozostałych zostaną skasowane.

- Od 14:50 do 15:00 odbędzie się Q3: na tor wyjedzie dziesięć bolidów.

W przypadku kiedy startować będą 24 bolidy po dwóch pierwszych etapach kwalifikacji odpadnie po 7 kierowców.