Startujący z pierwszego pola Sebastian Vettel nie dał się wyprzedzić tylko przez pięć okrążeń. Na 25 okrążeniu już przy wyjeździe z boksów zaczął się palić bolid Nicka Heidfelda.
Niemiec ujechał tylko kilkadziesiąt metrów, po czym szybko wyskoczył z płonącego pojazdu. Szef inżynierów Renault Alan Permane przyznał po zakończeniu wyścigu, że do samozapłonu doszło z powodu długofalowego przegrzania metalowej nakrętki. Co w połączeniu z wysoką temperaturą podwozia, w okolicach wydechu ciepłego powietrza z wnętrza, spowodowało pojawienie się ognia z tyłu pojazdu.
W swoim 200 wyścigu Brytyjczyk Jenson Button z zespołu McLaren-Mercedes minął linię mety na pierwszej pozycji i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. Drugi na mecie Po błędzie i wylądowaniu na poboczu minął go Lewis Hamilton, a następnie Jenson Button.
Wszystko wskazywało na to, że wyścig ten wygra Hamilton. Jednak na wilgotnym torze Brytyjczyk nieoczekiwanie zaczął mieć problemy z oponami. Po jednym z poślizgów został wyprzedzony przez kolegę z zespołu McLaren-Mercedes Jensona Buttona. To nie był koniec pecha, bo wkrótce za zajechanie drogi otrzymał karę przejazdu przez boksy. Błąd też popełnili jego mechanicy przy wymianie opon. Ostatecznie rozwścieczony Hamilton po zaciętej walce z Markiem Weberem minął linię mety na czwartej pozycji.Sebastian Vettel umocnił się na pozycji lidera mistrzostw.
Teraz kierowców Formuły 1 czeka miesięczna przerwa. Kolejnym wyścigiem w kalendarzu będzie Grand Prix Belgii, które odbędzie 28 sierpnia 2011 r.
Grand Prix Węgier 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Start | Punkty |
1 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | Zwycięzca | 3 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 70 | +3.5 s | 1 | 18 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 70 | +19.8 s | 5 | 15 |
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 70 | +48.3 s | 2 | 12 |
5 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 70 | +49.7 s | 6 | 10 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 70 | +83.1 s | 4 | 8 |
7 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 69 | +1 okr. | 11 | 6 |
8 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 69 | +1 okr. | 23 | 4 |
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 69 | +1 okr. | 7 | 2 |
10 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 69 | +1 okr. | 16 | 1 |
11 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 69 | +1 okr. | 13 | - |
12 | 10 | Witalij Pietrow | Renault | 69 | +1 okr. | 12 | - |
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 68 | +2 okr. | 15 | - |
14 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 68 | +2 okr. | 8 | - |
15 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 68 | +2 okr. | 10 | - |
16 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 68 | +2 okr. | 17 | - |
17 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 66 | +4 okr. | 20 | - |
18 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT-Cosworth | 66 | +4 okr. | 22 | - |
19 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 65 | +5 okr. | 24 | - |
20 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 65 | +5 okr. | 21 | - |
NUK | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 55 | +15 okr. | 18 | - |
NUK | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 26 | +44 okr. | 9 | - |
NUK | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 23 | +47 okr. | 14 | - |
NUK | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 17 | +53 okr. | 19 | - |