- Sprzedaż samochodów marek Grupy DR w Polsce rozpocznie się w pierwszym kwartale 2026 r.
- Są one montowane we Włoszech z podzespołów dostarczanych przez chińskich producentów, takich jak Chery, JAC i BAIC
- Wszystkie modele mają europejską homologację i ich wersje benzynowe mogą być fabrycznie wyposażone w instalację LPG
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Motoryzacyjna rzeczywistość zmienia się ostatnio w bardzo szybkim tempie. W ciągu ostatnich kilku lat na polskim rynku pojawiło się oficjalnie przeszło 20 marek samochodowych z Chin. Już na początku przyszłego roku dołączy do nich włoski producent, którego samochody mają wiele wspólnego z chińskimi modelami. Jak to możliwe?
Poznaj kontekst z AI
Nie są to w pełni włoskie produkty, choć powstają w mało znanym regionie Molise, leżącym w środkowej części Półwyspu Apenińskiego. Ich finalny montaż odbywa się w systemie SKD, czyli montażu dużych gotowych podzespołów, które są dostarczane z Chin. Włosi współpracują z takimi producentami jak: Chery, JAC czy BAIC (wszystkie te marki są już oficjalnie dostępne na polskim rynku).
Historia DR Automobiles sięga 1985 r., kiedy firma rozpoczęła działalność jako dystrybutor samochodów różnych producentów. Kluczowy moment nastąpił w 2006 r., gdy DR wprowadziło na rynek swój pierwszy model. Od tego czasu firma znacząco się rozwinęła – dziś ma ponad 400 salonów w swoim rodzimym kraju, a samochody marki z egzotycznym dla nas logo DR można kojarzyć z włoskich dróg, ponieważ stają się tam coraz popularniejsze. Teraz grupa wchodzi na kolejne rynki: do Hiszpanii, Belgii, Luksemburga, Czech, Słowacji i Polski.
Jakie marki Grupy DR trafią do Polski?
Grupa DR Automobiles to obecnie aż 24 modele oferowane pod sześcioma markami, z czego aż pięć trafi na polski rynek:
- DR: modele 5 i 6;
- EVO: Cuatro, Cross 4;
- Sportequipe: 6 GT, 7 GTW, 8 GT;
- ICH-X: K3, K2;
- Tiger: Six, Eight.
Samochody można oglądać podczas Warsaw Moto Show. Przeważają różnej wielkości SUV-y wyposażone w silniki benzynowe 1.4, 1.5 lub 1.6 T-GDI. Największa terenówka ICH-X K2 i pickup EVO Cross 4 są napędzane jednostkami Diesla.
Przeczytaj także: Nowa (chińska, a jakże) marka wchodzi do Polski. Jeden z trzech modeli Jetour naprawdę jest inny
Czym wyróżniają się samochody marek Grupy DR?
Przedstawiciele DR Automobiles Groupe zaznaczają, że wszystkie oferowane przez nich samochody mają pełną europejską homologację. Ponadto każdy silnik benzynowy może zostać wyposażony w fabrycznie zamontowaną instalację LPG. To plusy finalnego montażu we Włoszech.
Oczywiście wabikiem będą niskie ceny. Najtańszy EVO Cuatro będzie kosztował od 85 tys. złotych. Ceny bazowe większych SUV-ów wynoszą 99-168 tys. złotych. Cenniki terenówek otwierają kwoty: 184 i 234 tys. złotych, a pickupa - 104 tys. złotych (netto).
Gwarancja? Wszystkie modele zostaną objęte ochroną na pięć lat z limitem 100 tys. km oraz ubezpieczeniem assistance.
Alessandro Renda, country manager Grupy DR w Polsce, powiedział: "Bardzo się cieszę, że wracam do Polski, aby rozwijać ten projekt. Szeroka gama SUV-ów, samochodów terenowych i pick-upów grupy idealnie odpowiada potrzebom polskich klientów. Włoski styl, nowoczesna technologia, maksymalne bezpieczeństwo i bogate wyposażenie to nasze atuty. Wszystkie nasze samochody napędzane silnikami benzynowymi mają możliwość montażu fabrycznej instalacji LPG. Z niecierpliwością czekamy na spotkanie z Państwem na targach!".