Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > GT3 RSR - Jeszcze szybsze Porsche

GT3 RSR - Jeszcze szybsze Porsche

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki przód auta. Jednak najwięcej modyfikacji ukryto pojeszcze lżejszą karoserią. Dodatkowy spojler oraz zoptymalizowany sposób prowadzenia powietrza bocznymi wylotami o nowym kształcie zapewnia poprawę docisku nadwozia do drogi przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza.Tył wraz z imponującym skrzydłem został przejęty z poprzedniego modelu. Szeroko zakrojone modyfikacje zawieszenia poprawiają przyczepność mechaniczną.W silniku typu bokser o pojemności 3,8 litra wprowadzono jedynie niewielkie zmiany. W modelu GT3 RSR osiąga on maksymalnie 465 KM i rozwija moment obrotowy 430 Nm, który jest osiągany aż przy 7.250 obr./min.W nowej przekładni GT3 RSR zastosowano wiele rozwiązań ze sportowego prototypu RS Spyder.GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym oferowanym przez Porsche Motorsport zbudowanym na bazie Porsche 911.Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony jest do wyścigów długodystansowych zostanie wyprodukowany w liczbia około 35 egzemplarzy i trafi do prywatnych zespołów na całym świecie.Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro netto.Dane techniczne Porsche GT3 RSR (rok modelowy 2008) Silnik Chłodzony wodą sześciocylindrowy silnik typu bokser;Pojemność skokowa: 3.795 cm2 Moc maksymalna: 465 KM (342 kW) przy 8.000 obr./min Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min Liczba zaworów na cylinder: 4

GT3 RSR - Jeszcze szybsze PorscheŹródło: Auto Świat
  • Przednia oś: kolumna McPhersona, amortyzatory gazowe, podwójne sprężyny śrubowe, wahacze przednie z regulacją pochylenia kół, obustronnie regulowany stabilizatorTylna oś: wielowahaczową oś tylna z podwieszonym wspornikiem osi, gazowe amortyzatory Sachs, podwójne sprężyny śrubowe, drążek poprzeczny tylnej osi wzmocniony i regulowany, obustronnie regulowany stabilizator, płynna regulacja całego zawieszenia
  • Przednia oś: jednoczęściowe sześciotłoczkowe aluminiowe nieruchome zaciski, tarcze wentylowane o średnicy 380 mm Tylna oś: jednoczęściowe czterotłoczkowe aluminiowe zaciski, tarcze wentylowane, o średnicy 355 mm
  • Około: 1.225 kg wg regulaminu A.C.O Około: 1.200 kg według regulaminu FIA

źródło: Mototarget

Robert Rybicki
Powiązane tematy:Wiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków