GT3 RSR - Jeszcze szybsze Porsche

Auto Świat
Znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki przód auta. Jednak najwięcej modyfikacji ukryto pojeszcze lżejszą karoserią. Dodatkowy spojler oraz zoptymalizowany sposób prowadzenia powietrza bocznymi wylotami o nowym kształcie zapewnia poprawę docisku nadwozia do drogi przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza.Tył wraz z imponującym skrzydłem został przejęty z poprzedniego modelu. Szeroko zakrojone modyfikacje zawieszenia poprawiają przyczepność mechaniczną.W silniku typu bokser o pojemności 3,8 litra wprowadzono jedynie niewielkie zmiany. W modelu GT3 RSR osiąga on maksymalnie 465 KM i rozwija moment obrotowy 430 Nm, który jest osiągany aż przy 7.250 obr./min.W nowej przekładni GT3 RSR zastosowano wiele rozwiązań ze sportowego prototypu RS Spyder.GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym oferowanym przez Porsche Motorsport zbudowanym na bazie Porsche 911.Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony jest do wyścigów długodystansowych zostanie wyprodukowany w liczbia około 35 egzemplarzy i trafi do prywatnych zespołów na całym świecie.Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro netto.Dane techniczne Porsche GT3 RSR (rok modelowy 2008) Silnik Chłodzony wodą sześciocylindrowy silnik typu bokser;Pojemność skokowa: 3.795 cm2 Moc maksymalna: 465 KM (342 kW) przy 8.000 obr./min Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min Liczba zaworów na cylinder: 4

Katalog Samochodów Auto Świat