Auto Świat Wiadomości Aktualności Honda Civic Type-R - Wyjątkowo wysokie R

Honda Civic Type-R - Wyjątkowo wysokie R

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Produkcja tego auta zostanie zlokalizowana w fabryce Hondy w Swindon w Anglii (obecnie powstają tam modele: CR-V i Civic 5-drzwiowy, wkrótce dołączy wersja 3-drzwiowa), lecz z typowo brytyjską flegmą nie będzie miało nic wspólnego. Tak jak dotychczasowe modele koncernu noszące w nazwie zwrot Type-R (NSX-R, Integra, Accord), również i najnowsza wersja Civica została stworzona po to, by dawać użytkownikowi samochodu osobowego możliwość przeżywania czysto sportowych emocji porównywalnych z tymi z rajdowego auta.

Honda Civic Type-R - Wyjątkowo wysokie R
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Honda Civic Type-R - Wyjątkowo wysokie R

Filozofia prosta, ale skuteczna. Poprzednia generacja Civica Type-R była prawdziwym przebojem Hondy - koncern sprzedał na świecie ponad 35 tys. egzemplarzy i liczy, że następca osiągnie jeszcze lepszy rezultat.Debiut auta odbył się w marcu na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Pokazano tam co prawda koncept, ale bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej, którą klienci będą mogli zamawiać pod koniec tego roku.Indywidualista Podobnie jak w przypadku poprzednika również i nowa generacja Civica Type-R powstała na bazie wersji 3-drzwiowej. Spece z działu sportowego koncernu zadbali o to, aby już sam wygląd auta budził pozytywne emocje. Poszerzone zderzaki z dodatkowymi spoilerami, wloty powietrza z kratownicami o strukturze plastra miodu i profilowane listwy progowe przyciągają uwagę. Logo koncernu na czerwonym tle, napisy "Type-R" na tylnych błotnikach i 18-calowe felgi ze stopu lekkiego doskonale podkreślają indywidualny i agresywny charakter samochodu.Wnętrze również nie pozostawia złudzeń, z jakim samochodem mamy do czynienia. Profilowane fotele nie tylko są komfortowe, lecz także zapewnią właściwe trzymanie boczne podczas dynamicznej jazdy. Znana z "cywilnego" Civica deska rozdzielcza została w niewielkim stopniu zmodyfikowana, a zmiany dotyczą głównie zastosowania większej ilości polerowanego aluminium do jej wykończenia. Metal ten zastosowano zresztą także do pokrycia pedałów i dźwigni zmiany biegów.W wyposażeniu seryjnym pominięto takie elementy, jak nawigacja satelitarna, skórzana tapicerka, rozbudowany system audio-informacyjny. Chodziło o to, aby nic nie odwracało uwagi kierowcy i nie psuło przyjemności z dynamicznej jazdy samochodem. Z tego samego powodu Type-R nie został wyposażony w układ stabilizacji toru jazdu ESP ani kontroli trakcji. Zgodnie z filozofią, że nic ma nie przeszkadzać bezpośredniemu "czuciu" auta, wyeliminowano też sporo gadżetów elektronicznych, zastępując je sprawdzoną, prostą i skuteczną mechaniką. Prawdziwy żywiołPod maską nowej Hondy pracować będzie 4-cylindrowy, benzynowy silnik znany z poprzedniej generacji modelu, o pojemności 2,0 l, który bez turbodoładowania osiąga moc maksymalną 200 KM przy 7400 obr./min i moment obrotowy 196 Nm przy 5900 obr./min (czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 8000 obr./min.) Silnik zagwarantuje doskonałe przyspieszenie i dynamikę jazdy, choć jak przyznają konstruktorzy Hondy, sama prędkość maksymalna nie była priorytetem podczas prac nad modelem. Więcej uwagi poświęcono płynności jazdy, pracy manualnej skrzyni biegów i układu kierowniczego oraz zawieszeniu. Ich typowo sportowa charakterystyka powinna dostarczyć satysfakcji nawet najbardziej wymagającym miłośnikom ekstremalnych doznań. Źródłem dodatkowej przyjemności będzie charakterystyczne, rasowe brzmienie silnika.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków