Jak poinformował Routers, rosyjski dział Hondy oficjalnie ogłosił zakończenie dostarczania aut dilerom od 2022 roku. Firma zapowiedziała jedynie, że utrzyma swoją obecność na rynku rosyjskim w zakresie sprzedaży motocykli i sprzętu energetycznego. Obiecuje także wspieranie działalności związanej z obsługą posprzedażową swoich pojazdów.

Powodem wycofania się z Rosji są najprawdopodobniej bardzo słabe wyniki sprzedaży. W listopadzie japoński producent sprzedał w całym kraju zaledwie 79 aut, co oznacza 50 proc. spadek względem ubiegłego roku (dane Association of European Businesses). Nie jest to jednak jednorazowa wpadka. W całym 2020 roku Honda – która w przeciwieństwie do innych japońskich producentów nie ma w Rosji fabryki – sprzedała zaledwie 1383 samochody (dane od stycznia do końca listopada).

Dla porównania w tym samym okresie w Rosji sprzedano ogółem ponad 1,3 mln nowych samochodów, a znacznie lepsze wyniki zanotowały m.in. chińskie Chery (9 352 szt.), Changan (6 460 szt.) oraz Geely (13 772 szt.).