Wydaje się, że szefostwo General Motors, do którego Hummer należy, przestaje się bać mocnych samochodów i wsłuchuje się w żądania klientów. Model H3 podniesie honor podupadającej marki produkującej surowe samochody terenowe i zaprezentuje się w wersji Alpha z silnikiem V8.
Chociaż Hummer H3 to najmniejszy model marki, pod jego maską jest dosyć miejsca, by pomieścić 5,3-litrowy silnik V8. Jednostka oferuje moc 224 kW (295 KM) i moment obrotowy 438 Nm. Jest to o wiele więcej niż w wypadku rzędowego 5-cylindrowca 3,5 l, który osiąga 162 kW (220 KM) i moment obrotowy 305 Nm.
Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem znanego 4-biegowego automatu Hydra-Matic 4L60. W połączeniu z 8-cylindrowcem zapewnia modelowi H3 Alpha przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w granicach 8 sekund.
Przydomek Alpha nie oznacza wyłącznie instalacji 8-cylindrowca, ale również poszerzoną ofertę wyposażenia standardowego. Tak więc Hummer H3 Alpha otrzyma elektroniczny system stabilizacji toru jazdy StabiliTrak, system przeciwpoślizgowy, 2-fazowe przednie poduszki powietrzne, airbagi boczne i kurtyny, nowe zamki dziecięce w tylnych drzwiach i kontrolę ciśnienia w oponach. Na rok modelowy 2008 taki poziom wyposażenia będzie standardem również w słabszej wersji Hummera H3.
Patrząc na karoserię nie ma co doszukiwać się wyraźniejszych zmian. Głównym znakiem rozpoznawczym wyróżniającym model H3 Alpha od standardowego 5-cylindrowca czy odmiany H3x jest lakierowana srebrnym kolorem dolna część przedniego zderzaka. Ale taki sam zderzak od roku modelowego 2008 otrzymają także pozostałe wersje. Pozostaje więc zorientować się według znaczenia z tyłu.