Skrót LPI HEV oznacza Liquefied Petroleum Injected Hybrid Electric Vehicle. W rzeczywistości jest to pojazd hybrydowy zasilany LPG. Hyundaij jako pierwszy producent samochodów na świecie rozpoczyna sprzedaż takiego modelu. Kia Forte LPI prezentowana była już podczas salonu samochodowego w seulu, ale dostępna będzie w sprzedazy dopiero od sierpnia 2009 roku. Natomiast przygotowanie hybrydowej Elantry trwało 43 miesiące i kosztowało 200 mln dolarów.
Elantra LPI HEV napędzana jest silnikiem o pojemności skokowej 1,6 Gamma i mocy 84 kW (114 KM) przy 6000 obr./min, który jest wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM). Łączna moc takiego zestawu wynosi 99 kW (134 KM), a moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za posrednictwem bezstoponiowej przekładni CVT. Silnik benzynowy dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 148 Nm przy 4500 obr./min, a elektryczny zasilany akumulatorami litowo-jonowymi ma moment 105 Nm przy 6000 obr./min.
Pojazd wyposażony jest w automatyczny system wyłączanie silnika start-stop, wykorzystywana jest też energia z hamowania. Przekładnia CVT posiada również możliwość wyboruEco-Drive, który ogranicza zużycie paliwa i na bieżąco informuje kierowcę o oszczędnej jeździe.
Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosi 188 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,7 sekundy.
Według producenta właściciel Elantry LPI HEV, króryrocznie jeżdzi przynajmniej 20 tys. km, zaoszczędzi na eksploatacji 800 Euro. W Korei LPG jest o połowę tanszy od etyliny. Cena nowego modelu wynosi w rpzeliczeniu 11.645 Euro. Hyundai planuje już w tym roku sprzedaż 7,5 tys. ezgemplarzy, a w przyszlym dwukrotnie więcej. W tym momencie nie jest przewidywany eksport tych samochodów do innchy krajów.