Po wielu miesiącach testów i modyfikacji, Hyundai zaprezentował drugą generację i20 WRC. Egzemplarze testowe mają za sobą 8 tys. km. Obecne auto z pięciodrzwiowym nadwoziem ma długość 4035 mm, szerokość 1820 mm i wysokość 1420 mm, przy rozstawie osi 2570 mm. Masa pojazdu gotowego do jazdy wraz z załogą, to ok. 1360 kg. Dostawcą opon będzie Michelin.
W sezonie 2016 Hyundai zamierza w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata wystawić trzy załogi. Podczas premiery w styczniowym Rajdzie Monte Carlo zobaczymy dwa samochody i20 WRC w specyfikacji 2016, a Hayden Pardon pojedzie wersją z tego sezonu. Kierowcami będą: Dani Sordo, Hayden Paddon i Thierry Neuville, którzy w barwach tego zespołu jeździli już w tym sezonie. Samochody mają zarezerwowane numery startowe 3, 4 i 20. Na wybranych rajdach w i20 R5 pojedzie Kelvin Abbring, który jest kierowcą testowym zespołu.
Celem na sezon 2016 jest walka o tytuł mistrzowski w kategorii zespołowej. Natomiast w kategorii kierowców nie wyznaczono konkretnego lidera. Dotychczas Hyundai i20 WRC ma na swoim koncie podwójną wygraną w Rajdzie Niemiec 2014 (Thierry Neuville i Dani Sordo) orazcały szereg miejsc na podium.