Hyundai IONIQ 6 właśnie uzyskał pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyższej oceny już nie ma.

Tym samym gama elektrycznej serii IONIQ składa się z dwóch modeli – IONIQ 5 i IONIQ 6 – i oba mają po pięć gwiazdek.

Poza tym niezależna organizacja European New Car Assessment Program wyróżniała Hyundaia IONIQ 6 w aż trzech kategoriach: "Dorosły pasażer", "Dziecko" i "Systemy bezpieczeństwa". Bo te systemy nie ograniczają się tylko do poduszek powietrznych, nawet jeśli IONIQ 6 ma ich w standardzie aż siedem…

Hyundai IONIQ 6 Foto: Hyundai
Hyundai IONIQ 6

Pomoc w nagłych przypadkach

Hyundaia IONIQ 6 można wyposażyć w całą gamę asystentów, systemów i układów, których łączy jeden cel: pomóc kierowcy uniknąć kolizji lub wypadku.

W ofercie jest więc np. Forward Collision Avoidance Assist, który ostrzeże o ryzyku czołowego zderzenia, a jeśli to nie przemówi do kierowcy, to pomoże mu w awaryjnym hamowaniu. Tak samo IONIQ 6 może się zachować, jeśli podczas cofania zarejestruje samochody nadjeżdżające poprzecznie z prawej lub lewej strony – od tego jest Rear Cross-Traffic Collision Avoidance Assist. Z kolei system Junction Crossing wspomaga hamowanie, kiedy na skrzyżowaniu zostanie wykryte ryzyko kolizji z samochodem nadjeżdżającym z prawej bądź lewej strony.

IONIQ 6 pomoże też zobaczyć kierowcy to, czego normalnie nie widać, czyli tzw. martwe pole. Dzięki Blind Spot View Mirror po włączeniu kierunkowskazu na ekranie pojawi się obraz martwego pola rejestrowany przez kamery. Z kolei Blind Spot Collision Avoidance Assist ostrzeże o ryzyku kolizji z autem jadącym w martwym polu, o ile wcześniej kierowca użyje kierunkowskazu.

Hyundaia IONIQ 6 można ponadto wyposażyć np. w system Highway Driving Assist 2, który na autostradzie utrzyma nie tylko zadaną prędkość, ale i odstęp od poprzedzającego samochodu. Na dodatek ten układ pomoże utrzymać auto na środku pasa ruchu, i to także w zakręcie. Kolejny system powiadomi prowadzącego, że kierowca stojącego przed nim samochodu właśnie ruszył.

Hyundai IONIQ 6 Foto: Hyundai
Hyundai IONIQ 6

38 tys. zamówień w 24 godziny

IONIQ 6 spotkało uznanie nie tylko ze strony Euro NCAP. Przez pierwsze 24 godzin rynkowej obecności samochód zebrał w Korei Południowej prawie 38 tys. zamówień. To rekord w historii Hyundaia.

No ale temu elektrycznemu Streamlinerowi trudno się oprzeć. I nie chodzi tylko o niesamowity design. Ten imponujący elektryczny samochód ma 485,5 cm długości, aż 295 cm rozstawu osi i nawet 20-calowe obręcze kół. Współczynnik oporu powietrza to rewelacja. Wynosi bowiem zaledwie 0,21!

Hyundai IONIQ 6 jest dostępny w kilku wersjach silnikowych. 228-konna odmiana w cyklu mieszanym WLTP ma do 614 km zasięgu. Z kolei 151-konny wariant z akumulatorem 53 kWh zużywa jedynie 13,9 kWh/100 km. Topowa odmiana rozwija natomiast 325 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a i tak oferuje do 570 km zasięgu. No i maksymalne 605 Nm jest dostępne w dowolnej chwili.

Samochód przystosowano do szybkiego ładowania. Z odpowiednią ładowarką dodatkowe 351 km zasięgu można zyskać już w kwadrans, a podładowanie akumulatora trakcyjnego z 10 do 80 proc. może zabrać jedynie 18 minut.