Specjalna kampania marketingowa ma na celu zwiększenie rozpoznawalności marki wśród potencjalnych nabywców, przyciągnięcie nowych klientów do salonów dealerskich oraz podniesienie współczynników sprzedaży.

Aby stopniowo budować napięcie przed zbliżającym się Euro 2008, już teraz zorganizowano konkursy dla fanów piłki nożnej, zaprezentowane w sieci pod adresem: http://euro2008.hyundai-motor.com oraz www.euro2008.com.

Firma Hyundai przygotowała szereg globalnych działań. Są to w głównej mierze kampanie, które działając lokalnie oraz w Internecie, znajdą swoje ukoronowanie podczas Hyundai EUROFEST. Ta wielka gala, zaplanowana na dzień przed oficjalnym otwarciem Mistrzostw Euro 2008, skupi 30 000 osób, zjednoczonych w duchu piłkarskiej rywalizacji.

W ramach programu marketingowego związanego z EURO 2008 Hyundai proponuje szereg skierowanych do rzeszy fanów inicjatyw, obejmujących: Hyundai EURO FanTastic, Hyundai – Piłka Życzeń, Hyundai - Quest for the Best, konkurs „Bądź tam z Hyundaiem”.

Konkurs „Bądź tam z Hyundaiem”

od 1 do 23 kwietnia można głosować na hasło, które zostanie umieszczone na autokarze polskiej drużyny!

Przeprowadzony już dwukrotnie, przy wsparciu dystrybutora i promocji marketingowej, konkurs internetowy „Bądź tam z Hyundaiem” spotkał się z ogromnym entuzjazmem, dzięki czemu jest postrzegany, jako skuteczny, globalny program marketingowy o szerokim zasięgu. Zostanie on zatem zorganizowany po raz trzeci, przy udziale UEFA.

Uczestnicy zabawy rywalizować będą w ułożeniu hasła zagrzewającego reprezentację narodową do boju, a zwycięski slogan zostanie umieszczony na autokarze, którym przemieszczać się będzie zespół piłkarski. „Bądź tam z Hyundaiem” łączy w sobie pasję kibiców futbolu z ogromnym rozgłosem w mediach i na arenie publicznej. Uczestników motywuje przede wszystkim splendor, wynikający z zamieszczenia autorskiego sloganu na autokarze.

Liczba osób biorących udział w zabawie oraz ich zaangażowanie mile zaskoczyło wielu dystrybutorów, odpowiedzialnych za jej planowanie i wprowadzenie w życie. Przedstawiciele koncernu Hyundai mocno wierzą, że i tegoroczna edycja konkursu okaże się ogromnym sukcesem i wejdzie do kanonu stałych imprez organizowanych przez firmę Hyundai.

Bezpośredni wpływ na wybór zwycięskiego sloganu to niepowtarzalna atrakcja dla fanów, odzwierciedlająca jednocześnie ich ogromne wsparcie i motywująca drużynę do walki o najwyższe podium.

Głosowanie na najlepszy slogan rozpoczęło się 1 kwietnia. Głosy na jedno, spośród trzech wybranych przez UEFA haseł, można oddawać do dn. 23.04.2008 na oficjalnej stronie internetowej EURO 2008 pod adresem:http://www.euro2008.uefa.com/fanzone/venueguide/index.html).

Hyundai – Piłka Życzeń

To jedno z głównych przedsięwzięć marketingowych przed Euro 2008, a jego pierwsza edycja odbyła się z okazji Mistrzostw Europy w 2000 roku. Dzięki Piłkom Życzeń, już po raz piąty, kibice na całym świecie będą mogli przekazać swym ulubionym – biorącym udział w EURO 2008 – drużynom, życzenia i pozdrowienia. Uczestnicy zabawy – klienci, kibice, przedstawiciele mediów oraz wszyscy zainteresowani – mogą złożyć podpisy na ogromnej Piłce Życzeń, która będzie później towarzyszyła piłkarzom podczas rozgrywek meczowych.

Hyundai - Quest for the Best

Quest for the Best jest konkursem umiejętności piłkarskich. Ma on utrwalić wizerunek marki Hyundai, jako firmy „przyjaznej i wspierającej piłkę nożną” oraz podkreślić fakt, iż koncern Hyundai jest Oficjalnym Partnerem UEFA Euro 2008™. Poprzez swój wyjątkowy charakter ma także zwiększyć rozpoznawalność marki Hyundai wśród uczestników, co z kolei powinno przyciągnąć do salonów nowe grono klientów i podnieść współczynniki sprzedaży. W Quest for the Best startujący zmierzą się w dwóch kategoriach: pięciominutowym freestyle’u oraz konkursie największej liczby podbić piłki w określonym czasie – próba pobicia rekordu Guinnessa.

Hyundai Euro FanTastic

Jest to zupełnie nowe przedsięwzięcie internetowe, które po raz pierwszy zaistnieje na Euro 2008™. Każde zawody sportowe, a już zmagania piłkarskie w szczególności, to współzawodnictwo, pasja i entuzjazm wśród kibiców. Właśnie te, nieodłącznie towarzyszące fanom piłki nożnej odczucia, mają być myślą przewodnią Hyundai Euro FanTastic. Jest to w głównej mierze konkurs fotograficzny, zbliżony formą do konkursu Fan of the Match z Mistrzostw Świata w 2006 roku. Aby wygrać atrakcyjne nagrody, kibice będą umieszczać na stronie internetowej zdjęcia, przedstawiające wyjątkowe emocje, towarzyszące im na UEFA Euro 2008™.

Oficjalna Flota Mistrzostw Europy

Jako Euro Top Partner dla UEFA Euro 2008™, firma Hyundai zapewni pojazdy dla VIP-ów, delegatów, piłkarzy, trenerów oraz sędziów.Do dyspozycji firma Hyundai odda aż 265 pojazdów osobowych i vanów, oraz autokary. Łączna liczba roboczodni floty wyniesie blisko 463, a zaoferowane pojazdy będą do dyspozycji przez cały czas trwania Mistrzostw Europy.