Sportowe coupé Hyundaia zachowało nietypową asymetryczną budowę poprzednika: od strony kierowcy są jedne drzwi, a od strony pasażera – dwoje.
Dynamiczny charakter pojazdu to zasługa wyoblonych blach. Z przodu Velostera dominuje duża atrapa chłodnicy. Światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy wykonano w technice ledowej. Efektownie prezentuje się tylny dyfuzor, w którym centralnie umieszczono końcówkę układu wydechowego – pojedynczą w modelu 2.0 i podwójną w wersjach Turbo oraz R.
Bazowy 2-litrowy benzyniak generuje 147 KM. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Topowe 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem osiąga 201 KM i 195 Nm. W tym modelu przy maksymalnym przyspieszeniu funkcja overboost zwiększa moment obrotowy do 202 Nm. Jednostka jest dostępna z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową (DCT), która może być obsługiwana łopatkami przy kierownicy. Dodatkowo Veloster Turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego. W przypadku obu silników kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Sport lub Smart.
Wiosną Veloster trafi do sprzedaży na amerykańskim rynku. Nowa generacja modelu raczej nie będzie oferowana w Polsce.