Trzecia wersja nowego Opla Insignia przyciąga uwagę designem nadwozia w stylu country. Wyróżniają go m.in. czarne panele ochronne wokół całego nadwozia oraz srebrne osłony przedniej i tylnej części podwozia.

Do dyspozycji będzie bogata oferta zespołów napędowych — w tym zupełnie nowy flagowy silnik wysokoprężny. Nowość rynkowa będzie także dostępna z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną i przełomowym napędem na wszystkie koła. 20 milimetrów dodatkowego prześwitu oraz innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, a także nowe pięciowahaczowe tylne zawieszenie pozwolą spełnić marzenie o opuszczeniu asfaltowych dróg. System zastosowany w Insignii Country Tourer charakteryzuje się najwyższą kulturą pracy w swojej klasie. Zamiast tradycyjnego tylnego mechanizmu różnicowego, który przenosi jednakową ilość momentu obrotowego na każde z tylnych kół, w Oplu Insignii Country Tourer zastosowano dwa elektrycznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, które umożliwiają bardziej indywidualne i precyzyjne przekazywanie mocy na poszczególne koła, niezależnie od warunków drogowych i pogodowych. Aby przeciwdziałać tendencji do podsterowności w ciasnych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, system przekazuje więcej momentu obrotowego na koło po zewnętrznej stronie łuku, uwzględniając położenie pedału przyspieszenia i kierownicy. Dzieje się to w ułamkach sekundy i nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy. Funkcja ta wspomaga stabilizację pojazdu. Ponadto Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Skutkuje to neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy bez względu na sytuację.

Zawieszenie FlexRide, w którym wprowadzono kolejne udoskonalenia, zapewnia zoptymalizowane i dostosowane do sytuacji właściwości jezdne. System FlexRide koryguje charakterystykę amortyzatorów, przekładni kierowniczej, przepustnicy oraz punkt zmiany przełożeń (w przypadku skrzyni automatycznej) — niezależnie lub według jednego z trzech trybów wybieranych przez kierowcę: Standard, Sport i Tour. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego.

- Chcieliśmy, aby nowa Insignia Sports Tourer prezentowała się masywnie i solidnie pod każdym względem, zachowując jednocześnie elegancję wynikającą z charakterystycznej dla Opla zasady łączenia rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania. Estetyce typowej dla flagowego modelu towarzyszy atletyczna sylwetka wzmocniona surowymi offroadowymi detalami.

Użytkownicy zainteresowani nadaniem Insignii jeszcze bardziej unikatowych cech wkrótce będą mieli do dyspozycji niezliczoną paletę opcji w ramach programu Opel Exclusive uruchamianego wraz z premierą Insignii Country Tourer. Oprócz standardowych barw nadwozia w ofercie pojawi się 15 dodatkowych lakierów dostępnych tylko w programie Exclusive. Eksperci Opel Exclusive mogą odtworzyć dowolny odcień na podstawie próbki lub zdjęcia dostarczonych przez klienta. Kolejne opcje ekskluzywnej personalizacji to dodatkowe wzory obręczy kół i wersje skórzanej tapicerki.

Nowy Opel Insignia Country Tourer został wyposażony w system bezkluczykowego otwierania samochodu i uruchamiania silnika. Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest także funkcja otwierania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu. Wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się uniosła (sylwetka pojazdu wyświetlana na podłożu wskazuje miejsce, w którym należy to zrobić). Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy. W celu zwiększenia pojemności bagażnika do 1665 litrów, tj. o dodatkowe 130 litrów w porównaniu z dotychczasowym modelem, nowy Country Tourer został wyposażony w opcjonalną funkcję składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, co umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Zestaw tylnych siedzeń można złożyć za naciśnięciem przycisku znajdującego się w bagażniku. Standardowe relingi nie tylko podkreślają przygodowy charakter samochodu, ale także zwiększają funkcjonalność kombi, którego dach można obciążyć dodatkowymi 100 kilogramami bagażu.

Rozstaw osi wydłużony o 92 mm umożliwił uzyskanie jeszcze bardziej przestronnego wnętrza, zwłaszcza z perspektywy pasażerów podróżujących z tyłu. Luksusowe ergonomiczne przednie fotele z atestem Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oraz podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu. Podgrzewana szyba czołowa zapewnia dobrą widoczność w chłodne dni, a podgrzewanie kierownicy przekazuje ciepło zmarzniętym dłoniom.