• Mapy w nawigacji będą jeszcze bardziej kolorowe. Oprócz danych o korkach pojawią się jeszcze informacje o wolnych i zajętych punktach ładowania samochodów elektrycznych
  • Holendrzy chwalą się, że z ich usług informacji o korkach korzysta już 5 miliardów ludzi na całym świecie.
  • Do Frankfurtu przyjechał specjalnie wyposażony samochód do zbierania map, który przygotowano w Łodzi.

Nawigację oraz inne rozwiązania przygotowane przez TomTom znajdziemy w samochodach wielu marek. I wcale nie chodzi o urządzenia przyczepione do szyby tylko o sprzęt (zintegrowany z deską rozdzielczą), który jest fabrycznie instalowany przez producentów samochodów. W przypadku innych rozwiązań mogą to być usługi informacji o korkach lub odpowiednio przygotowane oprogramowanie nawigacyjne.

Samochód TomTom przygotowany w firmowym ośrodku w Łodzi
Samochód TomTom przygotowany w firmowym ośrodku w Łodzi

Podczas targów we Frankfurcie TomTom pochwalił się kolejnymi kontraktami. Firma zaprezentowała oprogramowanie nawigacyjne do systemu Peugeot i-Cockpit. W nowym modelu 5008 zastosowano najnowszy NavKit, czyli tzw. silnik nawigacji (w dużym uproszczeniu najważniejsza część oprogramowania nawigacyjnego, dzięki której można jak najlepiej wyznaczać trasę i ją modyfikować, wyświetlać mapę, wyszukiwać adresy oraz sprawnie prowadzić do celu).

Ponadto Holendrzy dostarczą swoje mapy do samochodów Mercedesa oferowanych na rynku amerykańskim. Dane mapowe trafią do zestawów nawigacji fabrycznie zainstalowanych w modelach takich jak A, B, C oraz E.

TomTom EV Service czyli informacje o lokalizacji i dostępności punktów ładowania aut elektrycznych
TomTom EV Service czyli informacje o lokalizacji i dostępności punktów ładowania aut elektrycznych

TomTom bierze się także za rynek samochodów elektrycznych. Firma wdraża nową usługę EV Service w ramach której użytkownicy pojazdów elektrycznych będą mogli łatwiej i szybciej wyszukiwać informacje nie tylko o lokalizacji punktów ładowania ale także otrzymać powiadomienia o dostępności stanowisk. Możliwe zatem, że dzięki temu mapy w samochodach będą jeszcze bardziej kolorowe – oprócz wyróżnionych dróg pojawią się odpowiednie ikony wtyczek.

Kamery i laserowe głowice tzw. lidarów na dachu firmowego samochodu do zbierania danych mapowych. Zestaw zbudowano w Łodzi
Kamery i laserowe głowice tzw. lidarów na dachu firmowego samochodu do zbierania danych mapowych. Zestaw zbudowano w Łodzi

Nie zabrakło polskiego akcentu. Na stoisku wystawiono samochód do zbieranych danych na potrzeby aktualizacji map samochodowych. Charakterystycznego Volkswagena przygotowano w firmowym ośrodku w Łodzi. Tam również powstają wszystkie zestawy wyposażenia, które następnie trafiają do samochodów TomTom na całym świecie. Za montaż większości z nich odpowiadają bezpośrednio polscy inżynierowie z Łodzi.