Auto pozwala wyróżnić się w mieście. Do wyboru jest aż 14 kolorów lakieru nadwozia, 12 rodzajów obręczy kół (o średnicy od 14 do 18 cali), 5 różnych wstawek dekoracyjnych we wnętrzu i 7 tapicerek foteli. Polo, dzięki wielu możliwościom można dopasować do wymagań przyszłego właściciela, chociaż już najbardziej podstawowa wersja jest atrakcyjna stylistycznie i wyposażona w najnowocześniejsze technologie.

Cyfrowy świat za kierownicą

Przed oczami kierowcy może znajdować się w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Klasyczne zegary i wyświetlacz komputera pokładowego zastępuje jeden duży, kolorowy wyświetlacz. W nowej odsłonie ma on przekątną 11,7 cala i grafikę wysokiej jakości, dzięki czemu w jeszcze atrakcyjniejszej formie przekazuje informacje prowadzącemu samochód. Dostępne są trzy podstawowe konfiguracje ekranu - również z mapą nawigacji pomiędzy wirtualnymi zegarami.

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo

Jeszcze do niedawana takie elementy wyposażenia nie były dostępne w segmencie małych samochodów. Volkswagen Polo wyznacza nowe standardy, oferując rozwiązania znane z większych modeli marki.

Active Info Display jest połączony z centralnym ekranem dotykowym, umieszczonym na tej samej wysokości. W najwyższej wersji ekran jest 8-calowy i wkomponowany w deskę rozdzielczą pod elegancką taflą szkła. Pokładowy system multimedialny jest bardzo rozbudowany, ale jednoczesnie łatwy w obsłudze. Bezprzewodowe podłączenie smartfona jest dziecinnie proste, dostępnych jest też wiele usług internetowych. Nie musisz się przy tym martwić o baterię telefonu. Wystarczy położyć go w dedykowanym miejscu, a bezprzewodowa ładowarka uzupełni jej stan.

Beats – dla fanów muzyki

Młodsze osoby powinny zwrócić uwagę na specjalny systemem nagłośnienia, przeznaczony dla lubiących słuchać muzyki w dobrej jakości dźwięku w samochodzie. Beats (by Dr. Dre) to uznana amerykańska marka produkująca słuchawki i przenośne głośniki. Teraz zajęła się nagłośnieniem Polo, tworząc 300-watowy system audio z ośmiokanałowym wzmacniaczem i oddzielnym subwooferem, który powinien zadowolić naprawdę wymagających.

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo Beats

GTI – te litery mówią wszystko

Na szczycie oferty mamy prawdziwą wisienkę na torcie, przyspieszającą bicie serca kierowcy lubiącego dynamiczna jazdę.

Historia sportowych Polo rozpoczyna się w 1979 roku. Pierwszy wariant GT miał 55 KM, co robiło wrażenie w tamtych czasach. Moc systematycznie rosła wraz z kolejnymi generacjami modelu. Nazwa GTI pojawiła się w 1987 roku. W 2018 roku na rynek trafia najnowszy Volkswagen Polo GTI, który po raz pierwszy osiąga magiczną granicę 200 KM!

To zasługa czterocylindrowego silnika turbo. W erze downsizingu Volkswagen zdecydował się zwiększyć pojemność z 1,8 l (z poprzednika) do 2,0 l. To wyjątek w segmencie małych samochodów - jakże miły. Już od 1500 aż do 4400 obr./min. jest generowany maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez szybką, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Nowe Polo GTI może pochwalić się sprintem od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h. To prawdziwy hot-hatch!

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo GTI

Auto potrafi dostarczyć wiele frajdy z prowadzenia, nie tylko na prostej, ale również w zakrętach. Już seryjne Polo wyróżnia się na tym polu, w GTI jest jeszcze lepiej. Sztywno zestrojone, obniżone o 15 mm zawieszenie, nawet 18-calowe koła i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego pozwalają naprawdę na wiele. W opcji można wybrać układ Sport Select z adaptacyjnymi amortyzatorami i systemem wyboru profilów jazdy, wpływającym na pracę układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów.

Fajna jest również ta cała sportowa otoczka, nawiązująca do bogatej tradycji. W 200-konnym Polo nadal znajdziemy znaki szczególne, zastrzeżone dla GTI, takie jak: czerwony pasek na osłonie chłodnicy czy charakterystyczna tapicerka sportowych foteli Clark w kratę. Poznaj całą gamę nowego Volkswagena Polo.