Od początku roku do końca kwietnia zarejestrowano już łącznie 308 947 samochodów importowanych. Oznacza to, że po trudnym 2020 r. wracamy do normy z 2019. Niestety, nadal dominują stare auta - średni wiek sprowadzonych pojazdów w bieżącym roku osiągnął już 12 lat.. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi jest jeszcze gorzej – w ich przypadku średni wiek wynosi 13 lat i 2 miesiące. Według danych podanych przez instytut Samar, roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią aż 1/3 rejestracji pojazdów z tego typu silnikami.
Przeczytaj też:
Z kolei w przypadku aut z silnikami Diesla średni wiek to 10 lat i 10 miesięcy. Widać sporą różnicę, ale niestety nie mamy danych o przebiegach, które by mogły coś więcej powiedzieć o samochodach jakie trafiają na polski rynek. Zapewne młodsze silniki wysokoprężne mają jednak większy przebieg niż bardziej wiekowe benzyniaki.
Gdzie trafiają auta z importu?
Z danych instytutu Samar wynika, że we wszystkich województwach liczba sprowadzonych od początku roku samochodów używanych jest większa niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Najwięcej aut zarejestrowano w woj. wielkopolskim (41 276 szt.), natomiast największy wzrost rejestracji sprowadzonych aut odnotowało woj. łódzkie – 28,2 proc.
Najczęściej importowane modele aut używanych w 2021 r.
| Miejsce | Model | Liczba rejestracji |
|---|---|---|
| 1 | Audi A4 | 9 207 |
| 2 | Opel Astra | 8 523 |
| 3 | Volkswagen Golf | 7 986 |
| 4 | BMW 3 | 6 581 |
| 5 | Audi A3 | 5 516 |
| 6 | Opel Corsa | 5 159 |
| 7 | Ford Focus | 5 042 |
| 8 | Volkswagen Passat | 4 849 |
| 9 | Ford Fiesta | 4 538 |
| 10 | Audi A6 | 4 409 |