Od początku roku do końca kwietnia zarejestrowano już łącznie 308 947 samochodów importowanych. Oznacza to, że po trudnym 2020 r. wracamy do normy z 2019. Niestety, nadal dominują stare auta - średni wiek sprowadzonych pojazdów w bieżącym roku osiągnął już 12 lat.. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi jest jeszcze gorzej – w ich przypadku średni wiek wynosi 13 lat i 2 miesiące. Według danych podanych przez instytut Samar, roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią aż 1/3 rejestracji pojazdów z tego typu silnikami.

Z kolei w przypadku aut z silnikami Diesla średni wiek to 10 lat i 10 miesięcy. Widać sporą różnicę, ale niestety nie mamy danych o przebiegach, które by mogły coś więcej powiedzieć o samochodach jakie trafiają na polski rynek. Zapewne młodsze silniki wysokoprężne mają jednak większy przebieg niż bardziej wiekowe benzyniaki.

Gdzie trafiają auta z importu?

Z danych instytutu Samar wynika, że we wszystkich województwach liczba sprowadzonych od początku roku samochodów używanych jest większa niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Najwięcej aut zarejestrowano w woj. wielkopolskim (41 276 szt.), natomiast największy wzrost rejestracji sprowadzonych aut odnotowało woj. łódzkie – 28,2 proc.

Najczęściej importowane modele aut używanych w 2021 r.

Miejsce Model Liczba rejestracji
1 Audi A4 9 207
2 Opel Astra 8 523
3 Volkswagen Golf 7 986
4 BMW 3 6 581
5 Audi A3 5 516
6 Opel Corsa 5 159
7 Ford Focus 5 042
8 Volkswagen Passat 4 849
9 Ford Fiesta 4 538
10 Audi A6 4 409