Dzięki badaniom prowadzonym w CSRC, technologie rodem z filmów science fiction stają się rzeczywistością. Na seminarium TASS koncern przedstawił szczegóły systemów, które zostaną upowszechnione do 2020 roku.

Automated Highway Driving Assist (AHDA)

System został po raz pierwszy zaprezentowany w Japonii. Obecnie Toyota ujawniła jego kolejną modyfikację, dostosowaną do warunków amerykańskich autostrad. Najnowsza wersja AHDA może być teraz wykorzystywana do prędkości 70 mil na godzinę.

AHDA integruje działanie trzech systemów: aktywnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu, oraz asystenta kierowcy. Ten ostatni monitoruje zachowanie kierowcy (m.in. utrzymywanie dłoni na kierownicy), ostrzegając go o zbliżających się zagrożeniach (np. dużych nierównościach na drodze). Dzięki kamerze, system jest w stanie ocenić, w którą stronę kierowca ma zwróconą głowę, ostrzegając go o zbyt długim okresie odwrócenia wzroku od drogi.

SPAD LIDAR

Zaprezentowana po raz pierwszy na seminarium TASS, technologia SPAD LIDAR jest krokiem milowym w kierunku upowszechnienia zautomatyzowanego ruchu samochodów, sterowanych przy wykorzystaniu radarów laserowych, kamer i rozbudowanych systemów map GPS. Poza nowymi osiągnięciami w jakości działania systemu, jego komponenty są obecnie wyraźnie mniejsze i tańsze niż dotychczas, co pozwala na ich instalację wewnątrz pojazdu, a nie jak do tej pory, w przypadku tradycyjnych systemów LIDAR, na jego dachu. Laserowy radar wykrywa pozycję, kształty przeszkód i obiektów występujących na drodze, a systemy czujników zostały udoskonalone pod kątem pełnej funkcjonalności zarówno w dzień jak i w nocy.

Heads-Up Display 3D (3D HUD)

Toyota zaprezentowała także zupełnie nową technologię wyświetlania trójwymiarowych informacji na przedniej szybie. System dostarcza niezbędnych wskazań, informujących o stanie pracy pojazdu, warunkach na drodze, czy znakach drogowych, przekształcając je do widoku trójwymiarowego bez konieczności wykorzystania okularów i innych akcesoriów zewnętrznych.

Trzy lata badań i innowacji nad bezpieczeństwem

Przez ostatnie trzy lata CSRC pracowało na 34 projektami badawczymi, prowadzonymi z 17 instytucjami zewnętrznymi. Do dziś zakończonych zostało 7 projektów, m.in. z dziedziny bezpieczeństwa aktywnego, biomechaniki czy Big Data. Dzięki badaniom CSRC, do 2020 roku wszystkie powyższe systemy bezpieczeństwa będą powszechnie wykorzystywane w samochodach Toyoty.